سفر رییس جمهوری به ترکیه که آخر این هفته برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همکاری اسلامی صورت می گیرد گمانه زنی هایی را در خصوص احتمال دیدار حسن روحانی با ملک سلمان پادشاه سعودی به همراه داشته است. مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی معتقداست که در این سفر باید از فرصت ها بهره برد ولی نباید عزت ، حکمت و مصلحت کشور نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۶
رئیس جمهور در اجلاس استانبول بر اساس عزت با سران کشورها ملاقات کند

حسین شیخ الاسلام در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه خصومت ودشمنی سعودی ها با ایران همواره در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: سعودی ها از نظر ساختار نظام شاهنشاهی و نوع ایدئولوژی وهابیت همواره در مقابل وحدت اسلامی قرار داشتند و این خواست کشورهای غربی بوده است که از این ایدئولوژی برای نابودی جهان اسلام استفاده کنند.

شیخ الاسلام بر ضرورت شرکت در این اجلاس آن هم در سطح عالی تاکید کرد و افزود: در کل این اجلاس با هدف رسیدگی به بحران فلسطین و حل مشکلات جهان اسلام پایه گذاری شده لذا شرکت در این اجلاس به منظور حمایت از فلسطین و تلاش برای نابودی رژیم صهیونیستی ان هم در بالاترین سطح ضروری است.

وی در خصوص تلاش عربستان سعودی برای مقابله با ایران و منطقه و خرید انواع سلاح های جنگی گفت:از انجا که که ایران از توان موشکی بسیار بالایی برخوردار است لذا هیچ گونه نگرانی دفاعی نداریم اما باید رفتارمان را با سعودی ها مدیریت کنیم که بر اساس آن بتوانیم عزت و مصلحت کشورمان نیز حفظ شود همانطور که مقام معظم رهبری همواره بر 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجه کشورمان تاکید دارند.

به عقیده شیخ الاسلام، باید از این اجلاس بهره برد و ان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد مدیریتی که عزتمندانه و حکیمانه باشد و در آن به مصلحت کشور و منطقه نیز توجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها