مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

زمان افزایش حقوق مستمری‌ بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

افزایش مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 95 مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۹

افزایش مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم

به گزارش جام جم آنلاین ، سید تقی نوربخش در برنامه روی خط خبر شبکه خبر در خصوص برنامه های سال 95 سازمان تامین اجتماعی گفت: نخستین بار در سال 94 بودجه سال 95 را در سازمان تصویب کردیم و سازمان از ابتدای سال دارای بودجه است.

وی افزود: دوم اینکه این بودجه بر اساس برنامه 5 ساله تدوین که در سال 94 تصویب شد و رقم قابل توجهی است در این بودجه رقمی برای پرداخت مستمری ها در نظر گرفته شده که بیش از نرخ تورم است و امسال نیز رشد مستمری بیش از نرخ تورم را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال یکسری برنامه ها را از قبل برای رفاه حال مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی در نظر گرفتیم که از جمله آن وامهای بدون بهره، سفرهای زیارتی و مسکن امید است که حدود 30 هزار نفر از مستمری بگیران در سال 95 از آن بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: در بحث وام های بدون بهره حدود 200 میلیارد تومان در سال 95 در نظر گرفته شده است که بر اساس اعلامی که خواهد شد وامها پرداخت می شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: درباره مسکن امید مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز رقم مناسبی دیده شده است.

نوربخش درباره درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: 27.7 درصد از در آمد سازمان برای این کار پیش بینی شده است.

وی گفت: به طور کلی اقدامات مناسبی درباره هتلینگ و بیمارستان های ملکی این سازمان در بودجه دیده شده طوری که ما حدود 100 میلیارد تومان در سه ماه پایان سال 94 برای ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای تامین اجتماعی تخصیص دادیم.نوبت دوم آن سال 95 است که همین میزان تخصیص داده خواهد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: درباره پرداخت مستمری که یکی از وظایف سازمان است (در این سه سال) هر سال بیش از نرخ تورم مستمری را افزایش دادیم یعنی ما در این سه سال 65 درصد مستمری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را افزایش داده ایم در حالیکه در 8 سال قبل از آن هر سال حدود 42 درصد مستمری افزایش پیدا کرده بود.

نوربخش افزود: هزینه های درمان در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی صد در صد رایگان است و هیچ مبلغی نباید دریافت شود اما درباره مراکز دانشگاهی و دولتی حدود 7 درصد را خود فرد باید پرداخت کند 90 درصد را سازمان و 3 درصد نیز از محل بودجه عمومی اختصاص داده شده است .

وی ادامه داد : درباره مراکز خصوصی این اعداد و ارقام متفاوت است و بیمه گذار باید مابه التفاوت را پرداخت کند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: ما در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی از سال گذشته اقدام به توسعه مراکز درمانی کرده ایم و 5 بیمارستان را بازسازی کرده ایم و حدود یک سوم خدمات درمانی که بیمه شدگان از آن استفاده می کنند در مراکز خودمان تولید می شود.

نوربخش افزود: در سال 95 نیز افتتاح بیمارستان های ایلام و اهواز را داریم و شروع ساختمان یزد را که یک بیمارستان فوق تخصصی مرکز سرطان کشور است در دستور کار داریم البته در شهرهای تبریز و شیراز نیز عملیات اجرایی بیمارستانها را آغاز خواهیم کرد.تصور می کنم در سال 95 ، بیست مرکز درمانی سرپایی را بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها