المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی داریم.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۲
117 روز تا المپیک

کشتی؛ چشم و چراغ ورزش ایران

کشتی ایران در المپیک به معرفی نیاز ندارد زیرا سال‌هاست این ورزش در المپیک‌ها برای ورزش ایران افتخارآفرین بوده است. بنابراین بی‌دلیل نیست اگر کشتی را در ریودوژانیرو هم امید اول ورزش ایران برای مدال آوری بدانیم.

در کشتی، آزادکاران تمام سهمیه‌ها را به دست آوردند، اما فرنگی‌کاران برای سهمیه اوزان اول و آخر کشتی‌های انتخابی را پیش‌رو دارند. سه طلای حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، نقره صادق گودرزی و برنزهای احسان لشگری و کمیل قاسمی کشتی را در المپیک لندن بیش از همیشه درخشان کرده بود. لاس‌وگاس جایی بود که کشتی ایران موفق به کسب هشت سهمیه از 12 سهمیه ممکن شد. تیم کشتی آزاد که عملکرد بهتری در این تورنمنت داشت در پنج وزن سهمیه المپیک را به دست آورد و فقط دستش از کسب سهمیه سنگین‌ وزن کوتاه ماند.

مسابقه‌های انتخابی برای فهرست پایانی کشتی‌گیران برگزار نشده، اما ستاره‌هایی مثل حسن رحیمی، رضا یزدانی، حسن یزدانی، پرویز هادی، کمیل قاسمی، احسان لشکری و علیرضا کریمی امیدهایی هستند تا در ریو تمام تلاش خود برای مدال کشتی آزاد به کار گیرند و هر یک در صورت راهی شدن به المپیک یک بار دیگر کشتی را امید اول مدال‌آوری کنند.

حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی، سه طلایی لندن به همراه مهدی علیاری و یوسف قادریان فرنگی‌کارانی هستند که بدون شک کانون امید کاروان ایران در ریو خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها