فردا ماراتن فینال لیگ برتر بسکتبال ایران بین نماینده های جنوب آغاز می شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۸
آغاز ماراتن جنوبی ها در فینال لیگ برتر بسکتبال

به گزارش جام جم ورزشی ، نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام به فینال لیگ برتر بسکتبال رسیدند تا شاهد یک فینال تمام جنوبی باشیم، فینالی که دوئل ستاره های دو تیم هم به شمار می رود. ستاره هایی مثل یخچالی و حدادی یک طرف و ستاره هایی دیگر نظیر جمشیدی و حسن زاده در طرف دیگر. پتروشیمی به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نسبت به نفت آبادان مقتدرانه تر به فینال رسید. شاگردان مهران شاهین طبع دو بازی نخست فینال را میزبان هستند. سامری سرمربی تیم نفت آبادان برنامه های زیادی برای این دو مسابقه دارد هر چند خوب می داند کار بسیار سختی در پیش روی دارد.

این فینال برای بسکتبال خیلی جدید و تازه است، در 15 سال گذشته همواره یک پای فینال تیمی از تهران بود. اما اکنون دیگر خبری از تهرانی ها نیست.

این هفتمین بار است که پتروشیمی به فینال لیگ برتر رسیده و به دنبال سومین قهرمانی‌اش است. شاهین‌طبع آخرین باری که هدایت پتروشیمی را بر عهده داشت این تیم را به فینال رساند، اما نایب قهرمان شد. پتروشمی هر بار به فینال آمده حریف نماینده تهران بوده و این بار حریفی از استان خودش را پیش‌رو دارد.

در طرف دیگر نفت آبادان دومین حضورش در سطح اول بسکتبال باشگاهی کشور را تجربه می‌کند و برای نخستین بار است که به فینال رسیده و البته حریف قدرتمندی دارد. رقابت‌های فینال به صورت چهار برد از هفت مسابقه برگزار می‌شود.

تا این فصل از لیگ برتر بسکتبال مهرام با هفت قهرمانی پرافتخارترین باشگاه است و پس از آن ذوب‌آهن و صبا باتری قرار دارند.

در دیدار رده‌بندی نیز شهرداری اراک و شیمیدر تهران به مصاف هم خواهند رفت. شهرداری اراک که با شکست دادن دانشگاه‌ آزاد به جمع چهار تیم رسید با یک باخت از رسیدن به فینال باز ماند و پس از انتظاری که داشت حریفش برای رسیدن به جایگاه سوم را شناخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها