کارشناسان در گفت‌وگو با جام‌جم هشدار دادند

موج واردات کالاهای لوکس برای هتل‌ها

تعرفه ها بالا رفت و ممنوعیت ها هم حذف شد

برندهای غربی برای ورود به تهران از خمودگی درآمدند

ظرفیت مصرف کالاهای لوکس در ایران برای شرکت های غربی آنقدر شیرین شده است که برندهای معروف آنها اعلام کرده اند: برای ورود به ایران لحظه شماری می کنند.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۱
برندهای غربی برای ورود به تهران از خمودگی درآمدند

به گزارش جام جم آنلاین ، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مورگان استنلی یکی از بزرگ ترین موسسات مالی جهان و امریکا گفته است گشوده شدن بازار ایران یکی از بزرگ ترین تحولات برای اقتصاد جهان بعد از افتادن دیوار برلین است.

بر اساس برنامه امروز پیک بامدادی رادیو، نیویورک تایمز با رناتو سمراری مدیر شرکت ایتالیایی صاحب نشان (برند) مشهور کالاهای لوکس «کاوارلی» مصاحبه کرده است؛ شرکتی که توانست است نخستین شعبه خود را در زعفرانیه تهران افتتاح کند وی می گوید: ما از مدتی قبل، علاقه مند به حضور در ایران بودیم اما وقتی تحریم ها برداشته شد ما فرآیند حضورمان در ایران را شدت بخشیدیم.

بعد از افتتاح این شرکت صاحب نشان (برند) کالاهای لوکس در تهران، خبرنگار شبکه ان پی ار امریکا گزارش داد که حاصل همه رفت و امدهای مکرر هیئت های اقتصادی تنها، گشایش دفتر این نشان (برند) کالای لوکس در تهران است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مدیر شرکت کالاهای لوکس «کاوارلی» می گوید: ما می دانیم که رقیبان دیگر عرضه کننده کالاهای لوکس هم پشت سر ما در حال ورود به ایران هستند؛ البته این را هم می دانیم که ما در گرفتن ذهنیت مصرف کنندگان کالاهای لوکس ایرانی، سرعت عمل به خرج داده ایم.

روزنامه آمریکایی از باز شدن فروشگاه های شرکت زنجیره ای لوازم ارایشی فرانسوی «Sephora» امسال هم خبر داده و نوشته مشکل ایران کمبود پرسنل اموزش دیده در فروشگاه های این کالاهای لوکس و همچنین ساختمان های متناسب برای عرضه این اقلام است که قرار است تا دو سه سال دیگر این مشکل هم رفع شود.

«Claudia D'Arpizio» از فعالان مطرح صنعت مد و کالاهای لوکس می گوید: برندهای «Zegna» یا «Brioni» هم در صف عرضه کالاهای لوکس و ارایشی خود در ایران هستند.

«Madeleine Moda» شرکت دیگر مد و لباس است که این شرکت هم بزودی تجارت خود را در ایران آغاز می کند.

نیویورک تایمز ابراز امیدواری می کند که به مدد اشنایی مردم با شرکت های لوکس و آرایشی تمایل آنها برای خرید این کالاها بیشتر شود.

در حالی که شرکت های کالاهای لوکس و مد برای گشایش دفتر در ایران بر یکدیگر سبقت می گیرند مصوبه اخیر دولت برای شرکت های دیگری که در ایران شعبه و نمایندگی ندارند هم چراغ سبز را روشن کرده است .

بر اساس این مصوبه که معاون رییس جمهور ان را ابلاغ کرده با افزایش تعرفه ورودی ، ممنوعیت ورود این کالاهای لوکس و غیر ضروری برداشته شده است؛ موضوعی که جدا از بحث اقتصادی پیامدهای فرهنگی ان قابل اغماض نخواهد بود.

همزمان با انتشار این مقاله روزنامه امریکایی نیویورک تایمز درباره صف شرکت های مد و لوکس برای ورود به ایران، یک روزنامه انگلیسی هم وجه دیگری از باز شدن مرزهای اقتصادی را بررسی کرده است.

روزنامه ایندپیندنت نتایج تحقیقی را منتشر کرده که نشان می دهد با برداشتن تحریم ها بازار املاک لندن تحرک قابل ملاحظه ای را تجربه خواهد کرد، به طوری که ایرانیان تقریبا شش میلیارد پوند در املاک لندن سرمایه گذاری خواهند کرد.

بر اساس این تحقیق که موسسه روک استون انجام داده پیش بینی شده است: ایرانیان در لندن، دوشادوش قطری ها، کویتی ها و سعودی ها بازار لندن را از خمودی درآورند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها