لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه مجلس تاکید کرد:

ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در بعد موشکی

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور بویژه در بعد موشکی گفت:بهانه جویی های برخی کشورهای غربی در مسئله موشکی ایران، ناشیانه و بی مقدار است.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۶
ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در بعد موشکی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مجلس شورای اسلامی بر تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه بعد موشکی تأکید کرد و گفت: ایران از قدرت بازدارندگی دفاعی خوبی برخوردار است.

لاریجانی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید افزود: آغاز سال جدید را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند این سال را برای مردم ایران قرین سعادت کند.

وی ادامه داد: شکوه نوروز که در سفرهای زیارتی و تفریحی مردم دیده شده با وظیفه شناسی خدمتگزارانی از نیروی انتظامی، وزارتخانه های راه و بهداشت و درمان، هلال احمر، سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست همراه بود به ویژه نیروهای مسلح که امنیت کشور را فراهم کردند آن هم در شرایط بسیار پرماجرای منطقه که اقدامات تروریستی مختلفی را در ترکیه، پاکستان، عراق و بلژیک شاهد بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم می دانم از خدمات ارزشمند همه نیروهای فداکار که در این ایام تلاش چشمگیری داشتند سپاسگزاری کنم.

لاریجانی یادآور شد: بی تردید برای نظام و ملت ما مایه مباهات است که ایران عزیز در این شرایط سخت امنیتی منطقه به فضل الهی از امنیت پایداری برخوردار است و حصول این نعمت در پناه همبستگی ملت در دفاع از آرمان های انقلاب و استواری در این راه و هدایت های رهبر معظم و قدرت دفاعی و امنیتی کشور به دست آمده است.

وی تأکید کرد: ما با ملت های حادثه دیده تروریستی اظهار همدردی می کنیم ولی چه باید کرد و از دست که نالید که این فجایع نتیجه جهالت، نااهلی و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه است که در سال های گذشته به طمع استفاده ابزاری از تروریست ها به ایجاد و تقویت آنها پرداختند و امروز با حجم زیاد و متنوع این موجودات خطرناک مواجه شدند.

رئیس قوه مقننه افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال ها پیش این خطر را درک کرد و به دیگران گوشزد نمود و در حد استطاعت خود با این گروه های تروریستی مبارزه کرد و امروز هم به دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریست ها کمک می کند تا اولا امنیت کشور حفظ شود و ثانیا شر تروریست ها از سر سایر مسلمانان رفع شود.

وی گفت: باید بر این نکته دقت داشت که روحیه مجاهدات و توانمندی دفاعی عامل اصلی ثبات و امنیت پایدار ما و قدرت ما در سرکوب تروریست هاست؛ بهانه جویی های برخی کشورهای غربی در مسئله اخیر موشکی ایران گرچه ناشیانه واز نظر حقوقی بی مقدار است اما از سیاست دراز مدت آنها حکایت می کند که نمی خواهند جمهوری اسلامی مقتدر امنیت ساز منطقه باشد به همین جهت بر تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه بعد موشکی مصر باشیم.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در طلیعه سال نو توانمندی اقتصادی را اولویت اول کشور دانستند که تشخیصی بسیار دقیق و سنجیده است؛ امروز ایران از قدرت بازدارندگی دفاعی خوبی برخوردار است، دارای جمعیت مناسب، منابع غنی و نیروی انسانی کارآمد است.

لاریجانی با بیان اینکه نقطه آسیب پذیر کشور در ناکارآمدی اقتصادی است افزود : رهبری معظم به درستی اولویت کشور را در اقتصاد مولد و زاینده دانستند که در پناه اقتصاد مقاومتی این پیام حاصل می گردد.

تلاش مجلس برای رونق تولید و تشویق صادرات

وی افزود: مجلس شورای اسلامی این مسیر را تنها راه حل مشکلات کشور می داند و در سال های اخیر قوانین مهمی را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند که می تواند تسهیلات مناسبی را جهت اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کند و در ابتدای سال که باید بودجه سال 95 به تصویب برسد تلاش خواهیم کرد در جهت رونق تولید و تشویق صادرات فرصت های جدیدی ایجاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری درگیری جدید در منطقه قره باغ گفت: در روزهای اخیر شاهد درگیری جدیدی در قره باغ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان بودیم که نگرانی های جدیدی در منطقه ایجاد نموده است، درجه بحران در منطقه آنقدر بالا رفته که جنگ جدید را بر نمی تابد لذا از پارلمان ها و دولت های آذربایجان و ارمنستان می خواهیم با خردمندی بر آتش افروزی جدید مسلط شده و از طریق مذاکرات، مناقشات فیمابین را حل نمایند.

لاریجانی تأکید کرد: حادثه دیگری که در ماه های اخیر تأمل برانگیز شده بحران امنیتی در فلسطین است که نشانگر آن است جوانان فلسطینی از فشار بی حد رژیم صهیونیستی تحمل خویش را از دست داده اند و با سلاح سرد به دفاع از خود و مبارزه با صهیونیست ها پرداخته اند و با همین روش جدید آرامش را از صهیونیست ها ربوده اند.

وی گفت: اضطراب رژیم صهیونیستی از کشته های خود امیدواری را در این روش مبارزه افزون نموده است و افسوس در شرایطی که سعودی ها با مدرن ترین سلاح ها، بمب های متنوعی را بر سر مردم مسلمان یمن فرود می آورد باید ملت فلسطین با چاقو از خود دفاع کند و البته این همت پرهزینه بر آن بی غیرتی پرماجرا شرف دارد و پیروزی از آن ملت شجاع فلسطین است.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی پیروزی های اخیر ملت و دولت سوریه را در مبارزه با تروریست ها که منجر به آزادسازی مناطق مهم در این کشور گردید تبریک می گوید و امیدوار است این تحولات عمیق میدانی معارضان سرخوش مذاکرات کذایی صلح سوریه را از دام گه شیاطین غرب و عرب به خود آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها