در حالی که شرکت بلک بری که سابقه درخشانی در تولید و عرضه گوشی های هوشمند با امنیت بالا داشت رفته رفته با اقبال مشتریان به استفاده از محصولات رقبا ، با کاهش فروش و ضرر های هنگفت و پایین آمدن قیمت سهام دست و پنجه نرم می کرد با جایگزینی سیستم عامل اندروید بجای سیستم عامل بلک او اس 10 توانست بار دیگر یکی از پیشتازان عرصه تولید تلفن همراه هوشمند باشد.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۱
نگاهی به پرچمدار بلک بری در ایران

به گزارش جام جم کلیک ، بلک بری پریو (Priv) نخستین گوشی هوشمند بلک بری تحت سیستم عامل اندروید می باشد که از سال گذشته بازار را به تحسین واداشته است. این گوشی زیبا مجهز به صفحه نمایش 5.4 اینچی از با فناوری امولد و دارای رزولوشن 2560 × 1440 و تراکم پیکسلی 540 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ می باشد که با شیشه ضدخش نسل چهارم از نوع Corning Gorilla Glass محافظت می شود.

پرچمدار بلک بری مجهز به دوربین 18 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 2 مگاپیکسلی جلو است که توانایی فوکوس اتوماتیک و لمسی ، تشخیص چهره و فیلم برداری 60 فریم در حالت 1080 و 30 فریم در حالت 2160 را داراست.

با توجه به استفاده از پردازنده اسنپدراگون 808، 3 گیگایابت حافظه رم و با وجود ظرفیت 32 گیگابایتی این گوشی و قابلیت نصب کارت حافظه تا 200 گیگابایت هیچ کمبودی را احساس نخواهد شد.

بلک بری پریو که به سیستم عامل اندروید لالی پاپ 5.1.1 مجهز شده نخستین گوشی هوشمند تولید بلک بری است که از سیستم عامل بلک او اس استفاده نمی کند ، اما گوشی ها مدل Leap و Z30 این شرکت علی رغم استفاده از سیستم عامل اختصاصی بلک ، توانایی نصب اپلیکیشن های اندرویدی را دارند.

باتری ۳۴۱۰ میلی آمپر این دستگاه ، توانایی 420 ساعت کار در حالت استندبای ، 24 ساعت مکالمه و 73 ساعت پخش موسیقی را به ارمغان آورده است.

از معایب این گوشی 192 گرمی می توان به عدم امکان فارسی سازی منو ها اشاره کرد. اگرچه امکان فارسی نویسی در پیامک و اینترنت با وجود دارد اما کیبورد فیزیکی این گوشی که به صورت کشویی قابل استفاده می شود تنها قابلیت تایپ حروف لاتین را داراست.

هم اکنون این گوشی مونتاژ مکزیک در بازار ایران با قیمت 2 میلیون و چهارصد و پنجاه و در مدل دارای داک شارژ 2 میلیون و هفتصد و پنجاه و به دلیل نبود نمایندگی خدمات پس از فروش بدون گارانتی به علاقه مندان این برند کانادایی عرضه می شود که نسبت به قیمت 3 میلیون و سیصدی که هنگام ورود به بازار داشت تنزل چشم گیری کرده است.

اکنون باید دید دومین گوشی اندرویدی بلک بری که نام Vienna را بر پیشانی دارد می تواند موفقیت گدشته را تکرار کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها