آمریکا شرکت ها و بانک ها را درباره برجام توجیه می کند

اذعان آمریکا به عدم تناقض آزمایش های موشکی ایران با برجام

رئیس جمهور آمریکا:

ایران با جامع ترین رژیم بازرسی هسته ای روبرو است

رئیس جمهور آمریکا با ادعای کارآمد بودن تحریم های ضد ایرانی گفت: این کشور اکنون با جامع ترین رژیم بازرسی برای فعالیت هسته ای خود روبرو است.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۵
ایران با جامع ترین رژیم بازرسی هسته ای روبرو است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از واشنگتن پست، باراک اوباما گفت: کشورهای غربی برای حصول اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس توافق جامع هسته ای، هوشیار خواهند بود.

وی در مقاله ای با عنوان «چگونه می توان چشم انداز دنیای عاری از سلاح هسته ای را به واقعیت تبدیل کرد» که در پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، نوشت: پس از آنکه ایران راه حل دیپلماتیک را نپذیرفت، ‌آمریکا جامعه بین المللی را بسیج کرد تا تحریم هایی بر ضد این کشور وضع کند؛ پس از مذاکرات فشرده، ایران به توافق هسته ای رضایت داد ولی ما همچنان هوشیار خواهیم بود تا اطمینان یابیم ایران به تعهداتش پایبند بماند.

اوباما افزود: روز پنجشنبه در واشنگتن، ما در چهارمین «نشست امنیت هسته ای» میزبان بیش از ۵۰ رهبر از کشورهای مختلف دنیا خواهیم بود. نشستی که هدفش پیشبرد هدف اصلی برنامه اعلام شده در پراگ است.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا هدف دیگر این نشست جلوگیری از تلاش تروریست ها در دستیابی و استفاده از سلاح هسته ای است و طی آن واشنگتن میزان پیشرفت خود در این زمینه را بررسی و به موفقیت خود در خلاص کردن بیش از ۱۰ کشور از اورانیوم و پلوتونیم غنی شده اشاره خواهد کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها