وزیر نیرو گفت: طرحی را در دست داریم که در قالب آن آب قابل شرب از حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به ۱۷ استان فلات مرکزی کشور منتقل شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۱
طرح انتقال آب دریا به ۱۷ استان / آب خلیج‌فارس شیرین می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین ، حمید چیت چیان گفت: حدود ۵۰ تاسیسات آب شیرین کن در طول سواحل دریای عمان و خلیج فارس احداث شده تا شهرها و روستاهای این منطقه از آب شیرین برخوردار شوند و ما باید همه راه های استحصال آب را تجربه کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای راه استفاده از آب شیرین کن ها هستیم، افزود: در برنامه ریزی هایی که برای سال های آینده انجام دادیم، علاوه بر استفاده از آب شیرین کن ها در ساحل که باید آب مورد نیاز مردم را نیز در سواحل خلیج فارس و دریای عمان تامین کند باید این آب شیرین را به فلات مرکزی نیز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: طرحی در دست داریم که بتوانیم از آب شیرین کن های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، آب قابل شرب به ۱۷ استان فلات مرکزی که حدود ۴۵ میلیون جمعیت کشور را در خود جای داده است، منتقل کنیم.

چیت چیان با اشاره به اینکه نخستین طرح را بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده که در حال اجرا است، تصریح کرد: براساس این طرح، آب در بندرعباس شیرین سازی و به کرمان منتقل می شود. به صنایع استان یزد مجوز دیگری داده شده که ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به استان یزد منتقل شود و به این طرح دولت ۴۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات داده که در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

وزیر نیرو تاکید کرد: امسال این طرح ها اجرا می شود و منابع مالی آن از چند بانک و منابع دولتی برای کمک به اجرای طرح های ذکر شده اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این مجوزهایی نیز برای استان های اصفهان و فارس صادر شده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها