وزیر اقتصاد با اعلام اجرای کامل برنامه جامع اقتصاد مقاومتی در سال جاری گفت: همه اقدامات و طرح‌ها با زمانبندی و اهداف روشن مشخص شده است.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۰
جزئیات برنامه جامع اقتصاد مقاومتی / رونمایی ازسناریوهای جدید اقتصادی

به گزارش جام جم آنلاین ، علی طیب نیا با اعلام اینکه برنامه جامع اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است، گفت: برنامه جامع اقتصاد مقاومتی از سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه جامع اقتصاد مقاومتی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: این برنامه در پی نامگذاری سال جدید «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این برنامه شامل همه اقدامات و طرح های اجرایی در چارچوب زمانبندی مشخص و با اهداف مشخص و معین است. رشد پایدار و بدون آسیب پذیری از تکانه ها و مخاطره های اقتصادی بیرونی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: رشد پایدار و بدون آسیب پذیری از تکانه ها و مخاطره های اقتصادی بیرونی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش کنیم آسیب های ناشی از وابستگی به نفت و همچنین آسیب پذیری در مقابل تحریم های ظالمانه و موارد مشابه از بین برود.

طیب نیا گفت: برنامه جامع برای اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم که اهداف و سیاست های کلی را شامل می شود و هدف ما این است که اقدامات و طرح های اجرایی دارای روندی شفاف، کمی و روشن و زمانبندی شده باشد و در هر حوزه ای مشخص کرده ایم که به کجا می خواهیم برسیم و با چه سرعت و در چه مقطع زمانی قرار است به این اهداف برسیم.

وی افزود: این برنامه ها تنظیم شده تا دچار روزمرگی نشویم و آرزوی ما این است که ملت ایران اسلامی که سال‌ها در برابر تحریم های ظالمانه با بردباری عزتمند ایستاده اند به اقتصادی شایسته برسند و رفاهی که شایسته این ملت عزیز است. دولت هم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده که معاون اول رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده دارد و بر تدوین و هدف گذاری های دقیق در چارچوب سیاستگذاری های مدنظر مقام معظم رهبری تاکید دارد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همه دستگاه ها و نهادها در چارچوب امکاناتی که دارند بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سال اقتصاد مقاومتی تلاش خواهند کرد. رشد اقتصادی مستمر، اشتغال جوانان، ارتقای وضع اقتصادی و معیشت مردم از آرزوهای خدمتگزاران آنها در مجموعه اقتصادی کشور است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها