یک نماینده مجلس گفت: برنامه ششم توسعه می تواند اولین قدم برای اقتصاد مقاومتی باشد و پس از آن بودجه های سنواتی که براساس برنامه ششم نوشته می شود قدم بعدیست.
کد خبر: ۸۹۱۰۶۱
اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست/ انتقاد از نگاه شعاری به نامگذاری سال ها

سید شریف حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل"گفت: نامگذاری سال 95 در دنباله نامگذاری های سنوات گذشته منظومه اقتصادیست که اگر به صورت شعاری به این موضوعات نگاه نمی شد امروز از جایی که بودیم به نسبت هدفگذاری که در چشم انداز 20 ساله انجام دادیم خیلی جلوتر بودیم.

وی ضمن ابراز تاسف از نگاه شعارگونه به این موضوع ادامه داد: در این زمینه برخی اقدامات مورد نیاز انجام نشد و در برخی زمینه ها با تاخیر کارهایی صورت گرفت، نامگذاری سال به این نام نشان از این دارد که باید از نگاه شعاری بگذریم و به سمت اقداماتی برویم که باعث در نظر گرفتن واقعیت های اقتصاد مقاومتی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی برخلاف دیدگاه برخی ریاضتی نیست اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصادیست که می تواند برای کشورهای مسلمان جهان به جای استفاده از اقتصاد اروپایی در آینده الگوی بسیار خوب در اقتصاد کشورهای اسلامی باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی برای عملی شدن نیاز به زیر ساخت هایی دارد که باید در مجلس و با تعامل دولت و مجلس مهیا شود.

عضو هیئت رییسه مجلس نهم گفت: برنامه ششم توسعه می تواند اولین قدم برای اقتصاد مقاومتی باشد و پس از آن بودجه های سنواتی که براساس برنامه ششم نوشته می شود قدم بعدیست؛ اگر از سیستم اقتصاد مقاومتی درست و بهینه در کشور استفاده کنیم می تواند سپر مقابله با سایر تهدیدات در همه زمینه ها باشد.

حسینی ادامه داد: راهکار عملی شدن اقتصاد مقاومتی به نشست های کارشناسی، بررسی وضعیت موجود در کشور، تصویب قوانین، ارسال لوایح و طرحها نیاز دارد و سهم مشترک دولت و مجلس و قوه قضاییه در این زمینه، پشتیبانی توسط قوه قضاییه و تزریق این قوانین به سیستم های اقتصادی کشور و نظارت بر اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی می تواند اقدام عملی در سال 95 باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید عملی کردن اقتصاد مقاومتی را به ماههای آینده موکول کرد گفت: باید در اولین روزهای سال بحث اقتصاد مقاومتی در پروسه وبرنامه از پیش تعیین شده در دستور کار قرار گیرد و اقدامات عملی آن لحظه به لحظه به اطلاع و نظر کمیته های مربوطه و مسئولان عالیرتبه برسد و گزارش عملی آن به رهبری ارایه شود و گام به گام مدیریتش در کشور نهادینه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها