معاون اول رئیس جمهور گفت: 12 برنامه ملی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تدوین شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۲
تدوین 12 برنامه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش جام جم آنلاین ، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سرای سالمندان کرمان در جمع خبرنگاران درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست های عالمانه ای است که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و توسط رهبر معظم انقلاب تایید و ابلاغ شده است.

وی گفت: قوای سه گانه کشور طی سه سال، برنامه های مختلفی را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مطرح کردند که در مجموع 12 برنامه ملی نهایی شده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برای هر کدام از برنامه های ملی تعیین شده، ده ها پروژه عملیاتی نیز تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی دنبال می کنیم، گفت: با اجرایی شدن پروژه های اقتصاد مقاومتی در شورای عملیاتی اقتصاد مقاومتی و ستاد عملیاتی اقتصاد مقاومتی، در برابر تکان های خارجی و فشارهای بیگانه مقاوم خواهیم شد.

جهانگیری افزود: مهمترین هدف این است که اقتصاد کشور در برابر تکان های خارجی و فشارهای بیگانه مقاوم شود.

وی اظهار کرد: پنج رویکرد اصلی برونگرایی، درون زایی، مردم گرایی، دانش گرایی و عدالت در همه بنیان های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

معاون اول دولت تدبیر و امید گفت: در همه رویکردها و سیاست های تمامی دستگاه های دولتی، نیروهای مسلح، قوای سه گانه و سایر نهادها باید اقتصاد مقاومتی حاکم باشد.

جهانگیری افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری های لازم در نحوه اجرای آن دارد و در سال 95 که به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، پیگیری ها و اقدامات جدی تری برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام و تمامی جوانب این موضوع رصد می شود.

معاون اول رئیس جمهور شامگاه گذشته (شنبه) به همراه خانواده در سفر غیررسمی وارد کرمان شد و در این سفر ضمن دیدار با مادر و خانواده خود، چند دیدار و بازدید دیگر را در برنامه دارد.

منبع: ایرما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها