بیانیه مشترک بیش از 100 سازمان نوعدوست جهان در مورد سوریه

شش میلیون کودک سوری نیاز به کمک دارند

سازمان های نوعدوست جهان همزمان با تداوم خروج نیروهای ارتش روسیه از سوریه خواستار دسترسی بی قید و شرط به تمام جوامع مختلف در این کشور جنگ زده شدند.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۶
شش میلیون کودک سوری نیاز به کمک دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، در بیانیه مشترکی که به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ سوریه به امضای 102 سازمان نوع دوست رسیده، این سازمانها مُصرانه از تمام طرف های جنگ خواستند که دسترسی بشردوستانه باید «دسترسی به تمام مردم نیازمند از هر راه و مسیر لازم» را شامل شود.

در بیانیه امضا شده توسط یونیسف صندوق کودکان سازمان ملل متحد، آکسفام و دیگر سازمان ها «نشانه های دلگرم کننده از پیشرفت» در سوریه با توجه به ترک مخاصمه مد نظر قرار گرفته و اعلام شده است این ترک مخاصمه به سازمان های نوعدوست اجازه می دهد مواد غذایی و کمک های امدادی دیگر را با سرعت بیشتری به دست جوامع بشدت محتاج کمک برسانند.

این سازمان ها در عین حال اضافه کرده اند؛ این دسترسی باید فراتر از یک لغو محاصره و ایست بازرسی ها باشد.

امضا کنندگان بیانیه، نوشتند: دسترسی بشردوستانه و آزادی رفت و آمد غیر نظامیان در سوریه باید پایدار باشد؛ هیچ نوع قید و شرطی نباید تعیین شود و دسترسی به تمام مردم نیازمند از هر راه و مسیر لازم را باید شامل شود.

این سازمان ها تأکید کرده اند: تمام کمک های بشردوستانه از جمله کمک های پزشکی و کادر درمانی و امدادگران باید از طریق دسترسی کامل به تمام غیر نظامیان نیازمند صورت گیرد. همچنین به یک مبارزه ملی برای مصون سازی کودکان در مقابل بیماری نیاز است.

در بیانیه اضافه شده است: «تفاوت این اقدامات عملی بین مرگ تا زندگی است».

آنها افزودند: تمام طرف های مناقشه اکنون می توانند روی آنها به توافق برسند و در انجام این کار، آنها می توانند گام دیگری به سمت صلح بردارند.

کوین جنکینز، رئیس سازمان بشردوست «ورد ویژن اینترناشنال» گفت: 13.5 میلیون نفر از جمله شش میلیون کودک در سوریه نیاز به کمک دارند و دسترسی به برخی مناطقی که در آنها زندگی می کنند، دشوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها