افول داعش نزدیک است

تخمین زده می‌شود داعش 40 درصد یا بیشتر از درآمدهای نفتی خود را با از دست دادن سرزمین‌های تحت‌تصرف خود در مرز سوریه و ترکیه از دست داده باشد. منابع امنیتی با اعلام این مطلب گفتند داوطلبان خارجی که از انگلیس عازم سوریه بودند رو به کاهش گذاشته است.
کد خبر: ۸۹۰۳۰۵
افول داعش نزدیک است

کارشناسان اذعان دارند، برد تبلیغاتی داعش با از دست دادن قلمرو تحت اشغال خود در شمال سوریه و دستگیری و کشته شدن رهبران این گروه تروریستی ـ تکفیری روبه ضعف گذاشته است. برخی از افراد که بتازگی به این گروه پیوسته‌اند به آرامی دارند سوریه را ترک می‌کنند. در مجموع از ابتدا بیش از 800 نفر از انگلستان برای پیکار در سوریه به داعش پیوسته بودند. از این تعداد حدود صد نفر کشته و تقریبا 350 نفر به انگلستان بازگشته‌اند.

کلمبو استراک، فردی که مسئولیت رصد کردن یارگیری شبه‌نظامیان را برعهده دارد، می‌گوید از دست دادن کنترل مناطق مرزی سوریه به سمت شمال به مراتب خسارت‌بارتر از دست دادن درآمدهای نفتی در بازار سیاه بوده است.

زمانی که داعش این محدوده مرزی را تحت‌کنترل خود داشت، قاچاقچیان با سفر به این مناطق نفت را خریده و در تانکرها ذخیره می‌کردند و آنگاه به سمت مرز ترکیه حرکت می‌کردند. اکنون با تثبیت کنترل مرزهای سوریه و ترکیه و استقرار نیروهای کرد بر این مناطق، صادرات نفت از سوی داعش بسیار مشکل‌تر شده است.

با کشته شدن احتمالی عمر الشیشانی، وزیر جنگ داعش و دستگیری داوود الفاری یکی از کارشناسان سلاح‌های شیمیایی داعش در هفته گذشته ضربه‌های سنگین‌تری بر این گروه تروریستی وارد شده است.

مترجم: محمد انیسی

منبع: بی.بی.سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها