مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

جام را روبان قرمز ببندید +تصاویر

سیچلو: می‌خواهم در رویای المپیکی شدن والیبال ایران سهیم باشم

معروف خیلی باهوش است

تمرینات تیم «ب» والیبال ایران دو هفته‌ای است که شروع شده و زیر نظر «خوان سیچلو» مربی تیم ملی پیگیری می‌شود. ملی‌پوشان طی دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را با هدایت سیچلو و مربیان ایرانی حاضر در سالن والیبال فدراسیون انجام می‌دهند. مربی آرژانتینی تیم ملی که در زمان حضور ولاسکو نیز در ایران حضور داشت در گفت‌وگو با جام‌جم از علاقه‌اش برای سهیم بودن در المپیکی شدن والیبال ایران گفت.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۳
معروف خیلی باهوش است

حدود دو هفته از آغاز تمرینات با بازیکنان تیم «ب » می‌گذرد. بازیکنان و تمرینات را چگونه می‌بینید؟

بازیکنان انگیزه زیادی دارند و این موضوع واقعا برای والیبال ایران مسرت‌بخش است. تمام تلاش خود ر ا می‌کنند تا تغییرات لازم را در تکنیک‌های خود به وجود آورند. البته نباید فراموش کنیم این تغییرات و بهبود عملکرد در بازه زمانی کوتاه حاصل نمی‌شود. بچه‌ها به پروسه طولانی نیاز دارند. مهم این است که در تمرینات که قطعا طولانی هم خواهد شد، انگیزه و شور و نشاط‌شان را حفظ کنند.

تا چه اندازه با لوزانو تبادل نظر دارید؟

در تمام این روزها با لوزانو در ارتباط هستم. هر روز وضع تمرینات، بازیکنان و آمادگی جسمانی را به او گزارش می‌دهم. مربی بدنساز تیم هم با این که هنوز به ایران نیامده، اما گزارش‌ها را مطالعه می‌کند و در صورت لزوم تغییراتی را که نیاز است برای بچه‌ها لحاظ شود به من اطلاع می‌دهد. حتی اطلاعات مربوط به بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال را هم در اختیار لوزانو می‌گذارم. او بارها فیلم بازی‌ها را می‌بیند تا با دست پر به ایران بیاید.

در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنید چند درصد از این بچه‌ها شانس حضور در تیم ملی را دارند؟

بازیکنانی به این اردو دعوت شده‌اند که عملکرد خوبی در لیگ داشته‌اند. برخی از آنها بیشتر از خوب بوده و همه ما را شگفت‌زده کرده‌اند. بنابراین در این اردو باید روی دو نکته کار کنند؛ نخست این که به همان اندازه در تمرینات هم خوب عمل و ثابت کنند عملکرد آنها در لیگ اتفاقی نبوده است. در وهله بعدی باید روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کنند.

قبلا اعلام کرده بودید اشتباهات و مشکلات تکنیکی بازیکنان جوان و کم سن و سال راحت‌‌تر رفع می‌شود. چقدر در این مسیر موفق بوده‌اید؟

کماکان این موضوع وجود دارد، اما چیزی که بیشتر من را خوشحال می‌کند این است که مفتخرم بگویم بازیکنانی که با تجربه هم هستند در این راه قدم گذاشته‌اند. این نشان می‌دهد چه اندازه دوست دارند پیشرفت کنند و برای رسیدن به تیم ملی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. من همین بازیکنان را می‌خواهم.

شما لیگ والیبال را بخوبی زیر نظر گرفتید. نظرتان درباره بازیکنان ملی‌پوش چیست؟

خوشبختانه ملی‌پوشان وضع خوبی دارند. آنها در برخی بازی‌ها پرنوسان هستند، اما این موضوع عادی است. تحت فشار هستند و شرایط لیگ واقعا با بازی‌های ملی متفاوت است. می‌توانم بگویم تا حدی خیالم از بازیکنان ملی‌پوش قدیمی راحت است. باید صبر کرد اردوی تیم ملی شروع شود تا بتوان بهترین و دقیق ترین نظرها را درباره بازیکنان ارائه کرد.

نقش سعید معروف، کاپیتان تیم ملی را در بازی‌های شهرداری ارومیه در مرحله نیمه‌نهایی چگونه دیدید؟

معروف واقعا در بازی‌های نیمه‌نهایی عالی بود. غیر از سه ست نهایی آخرین بازی که متاسفانه اسیر حواشی شد و ورمیلیو، پاسور حریف آن حاشیه‌ها را ایجاد کرد.

آیا این موضوع در بازی‌های ملی برای تیم و خود معروف مشکل ایجاد نمی‌کند به‌ویژه از نظر روانی؟

سعید واقعا باهوش است و شک نکنید بخوبی می‌تواند در بازی‌های ملی، تیم را مدیریت کند. او و خیلی از بازیکنان دیگر تیم ملی، بازیکنان بزرگی هستند و فقط می‌خواهند بازی را ببرند. ما باید بکوشیم از نزدیک ترین و کم حاشیه ترین راه ممکن فقط پیروز بازی‌ها باشیم. این راه مطمئنی خواهد بود تا آرامش همه حفظ شود.

هنوز با ولاسکو در ارتباط هستید؟

بدون شک من همیشه با ولاسکو حرف می‌زنم. او دوست و همکار خوب من است.

گویا قرار است خانواده خودتان را هم به ایران بیاورید. چه زمانی آنها کنارتان خواهند بود؟

مشکلی که برای آمدن به ایران داریم مربوط به مدرسه دخترانم است. باید بچه‌ها را به یک مدرسه بین‌المللی بفرستم که خیلی هم دور است. احتمالا ماه آوریل آنها را به ایران می‌آورم و تا سپتامبر می‌مانند. اگر تا آن زمان مدرسه خوبی برایشان پیدا کنم در ایران ماندگار می‌شوند در غیر این صورت دوباره باید بازگردند.

چرا به ایران بازگشتم؟

خوان سیچلو درباره دلایل ترک تیم ملی قطر و بازگشت دوباره به والیبال ایران می‌گوید: من همیشه دوست دارم چالش‌های مختلفی را امتحان کنم. در قطر تجربه جدیدی را حس کردم؛ این که با بازیکنانی کار کنی که فاصله زیادی با والیبال روز دنیا دارند. اما در ایران موضوع کاملا متفاوت است. اصلی که مرا دوباره به اینجا آورد این است که ایران به طور عجیبی بازیکن خوب زیاد دارد. اینک والیبال این کشور می‌خواهد یک رویای بزرگ را برای خودش عملی کند. رفتن به المپیک، اتفاق فوق‌العاده‌ای در والیبال ایران است و می‌خواهم در این رویا سهیم باشم. هدف امروز والیبال ایران این است که می‌خواهد یکی از بهترین‌های والیبال جهان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها