روزهای پایانی لیگ برتر والیبال با نکات فنی و متاسفانه با مسائل حاشیه‌ای که انگار کلیت ورزش ایران را فرا گرفته است، دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۱
یک نگرانی در روزهای خوب والیبال

جام جم ورزشی ، فرقی نمی‌کند والیبال باشد یا بسکتبال و فوتبال، اما برای ما که رفتار فرهنگی تماشاگران را در مسابقه‌های والیبال دیده‌ایم، بروز حاشیه‌ها نگران‌کننده است و جذابیت‌های فینال پیکان و بانک سرمایه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

نمی‌خواهم زیبایی‌های دو بازی قبلی فینال والیبال باشگاه‌های ایران را تحت تاثیر اتفاقات زننده تماشاگران در بازی نخست و محرومیت آنها از حضور در بازی دوم قرار بدهم اما فقط به این دسته از تماشاگران می‌گویم روح و ذات ورزش با هرگونه خشونت و پرخاشگری منافات دارد بویژه در والیبال که بداخلاقی محکوم است. امیدوارم در بازی‌های بعدی اوضاع بهتر شود و تیم‌های پیکان و سرمایه که از تیم‌های قدرتمند لیگ برتر امسال هستند، بتوانند با آرامش بازی کنند و به فکر ارائه تکنیک بازیکنان و کار گروهی باشند.

این تیم‌ها در طول فصل جاری شایستگی خود را برای برگزاری دیدارهای نهایی ثابت کردند. پیش‌بینی‌ام این بود که دو تیم پیکان و بانک سرمایه همراه شهرداری ارومیه بهترین‌های حال حاضر والیبال باشگاه‌های ایران هستند. شهرداری به فینال نیامد، اما بازی‌های نزدیکی را با پیکان در نیمه‌نهایی به نمایش گذاشت و با تکیه زدن بر سکوی سوم شایستگی‌های خود را ثابت کرد. تیم‌های سرمایه و پیکان بازیکنان آماده و مقتدر والیبال ایران را در اختیار دارند و طبیعی است دیدارهای آنها جذاب باشد، اما قابل پیش‌بینی نیست.

برگزاری رقابت‌های برنده سه از پنج مسابقه نیز حساسیت بین مربیان و بازیکنان را افزایش داده است؛ طوری که تیم‌ها در هر مسابقه به دنبال کمترین اشتباه هستند. پیکان در بازی نخست دو ست را به سرمایه واگذار کرد، اما ست‌های بعدی را برد تا نشان دهد فینال لیگ برتر والیبال به این راحتی‌ها تمام نمی‌شود. همان‌گونه که بانک سرمایه در بازی دوم 3 بر صفر حریف را شکست داد و در واقع از انگیزه‌هایش برای قهرمانی در این فصل خبر داد.

بانک سرمایه بازیکنان باانگیزه‌ای دارد که در سال نخست حضور با این تیم در لیگ برتر، در پی قهرمانی هستند. آنها به عنوان بازیکن تجربیات زیادی در لیگ‌های ایران دارند، اما برای نخستین بار در لباس سرمایه بازی می‌کنند. از طرفی پیکان برند والیبال ایران در آسیا و باشگاه‌های جهان بوده از این رو قابل احترام است. بازیکنان خارجی و داخلی دو تیم در هر دو دیدار بسیار عالی ظاهر شدند. هر چند فشار بازی‌های پنجگانه را نباید از نظر دور داشت، زیرا در این سری بازی‌ها مربیان علاوه بر تدابیر تاکتیکی و استفاده از تکنیک ملی‌پوشان و بازیکنان مطرح خود، به فکر سلامتی آنها و حفظ بازیکنانشان در تمامی دیدارها بوده و بی‌گدار به آب نمی‌زنند. پیکان نسبت به سرمایه روی نیمکت، بازیکنان سرشناس‌تری دارد، اما نیمکت‌نشینان سرمایه نیز دست و پا بسته عمل نکردند.

امتیاز دیگری که بازی‌های سه از پنج دارد این است که در پایان رقابت‌ها کسی نمی‌تواند ادعا کند تیم برتر با بخت و اقبال قهرمان شده است. زیرا برنده سه مسابقه درصد استفاده از شانس را به صفر می‌رساند. این سری بازی‌ها برای تیم ملی هم مناسب است زیرا مربیان تیم ملی بویژه سیچلو دستیار اول لوزانو سرمربی تیم ملی کارش را شروع کرده و در تمامی مسابقه‌ها در سالن حضور دارد و بازیکنان را زیر نظر گرفته است. حضور او نیز انگیزه‌های ملی‌پوشان را برای رقابت نزدیک مضاعف کرده است. از طرفی مربیان تیم ملی خوشحال می‌شوند که می‌توانند بازیکنان آماده را از رقابت‌های حساس باشگاهی در اختیار بگیرند.

بهنام محمودی

کاپیتان سابق تیم ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها