شورای عالی کار بامداد امروز پس از ۷ ساعت مذاکره، حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار را با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال جاری معادل ۸۱۲۱۶۴ تومان تعیین و تصویب کرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۵
حداقل دستمزد سال آینده کارگران تعیین شد/ افزایش ۱۴ درصدی حقوق

به گزارش جام جم آنلاین ، با نشست سه‌شنبه شب تا بامداد چهارشنبه شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آینده بیش از ۱۳ میلیون کارگر و مشمول قانون کار ۸۱۲۱۶۴ تومان شد.

برای تعیین و تصویب حداقل دستمزد سال آینده، در هفته های اخیر نشست ها و مذاکرات فراوانی بین گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت انجام شد اما در نهایت ۳ گروه در رقم ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومانی مزد برای تمای گروه ها به صورت یکسان که از ابتدای سال ۹۵ باید از سوی بنگاه‌ ها و واحدهای تولیدی مشمول قانون کار اجرا شود، به توافق رسیدند.

همچنین شورای عالی کار برای افزایش حق بن نقدی سال آینده، سنوات روزانه و حق مسکن به توافق جدیدی دست نیافت. بنابراین حق بن نقدی سال آینده نیز مانند امسال ماهیانه ۱۱۰ هزارتومان و سنوات نیز روزانه ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.

وزارت کار دوباره وعده افزایش حق مسکن از ماهیانه ۲۰ هزارتومان به ۴۰ هزارتومان را داده است در حالی که این موضوع قرار بود در دستمزد سال جاری کارگران اعمال شود که یکبار تاکنون با مخالفت هیات وزیران مواجه شده است و اینبار نیز احتمالا چنین خواهد شد.

آخرین جلسه ای که پیش از این توسط شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سالیانه برگزار شده است، در پایان اسفندماه سال ۹۳ بود که در آن زمان حداقل دستمزد سال جاری به میزان ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان برای اجرا در سال جاری تعیین شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ناشناس
-
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
بعد ازشش ماه و كارشناسی و فیلم بازی كردن : واقعا دست مریزاد دارید،واقعا.....واقعا
محمد رنجبر/مشهد مقدس
-
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
با سلام؛
این همه جلسه و صرف وقت و انرژی نداره!!!!
مگه می خوان شاخ غول بشكنن!!!!؟
پارسال 14 درصد اضافه كردند و امسال هم 14 درصد و سال آینده هم همینطور.... .
چرا مسئولین لقمه را دور سرشان می پرخوانند و تا سحر برای كارگر جماعت وقت می گذارند!!!
مگر چقدر از جامعه ما را كارگر تشكیل می دهد؟
تازه خیلی ها هم به همین نرخ حداقل ها هم تمكین نمی كنند... .
به ما چه كه نرخ خط فقر بالای سه میلیون تومان است و جامعه حمایت از كارگران و مسئولین دلسوز ما بر سر مبلغ هشتصد هزارتومان چانه زنی می كنند... !!
منصور
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
خندم میگیره ازوزارت كار دوباره وعده افزایش حق مسكن از ماهیانه ۲۰ هزارتومان به ۴۰ هزارتومان را داده است در حالی كه این موضوع قرار بود در دستمزد سال جاری كارگران اعمال شود كه یكبار تاكنون با مخالفت هیات وزیران مواجه شده است و اینبار نیز احتمالا چنین خواهد شد.
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
دستتون درد نكنه اصلا انتظار نداشتیم حالا با این همه حقوق چیكار كنیم
الهام
-
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
مثل همیشه ... اینهمه جلسه واسه چی بود. خودمون از اول می دونستیم همین مبلغ می شه. این همه جلسه گذاشتن كه حق جلسه بگیرن واسه خودشون.
كارگر
-
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
واقعا شرم اوراست ،بعداز این همه سركارگذاشتن كارگران و همه مخاطبین ،مشخص شدآقایان باكارگران نیستند
موسی
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
خب معلومه فكر كردین عالی میشه ..... این قصه همینه هیچ چیز جدید نداره .. ممنون وزارت كار!!!!!!
كارگر بیچاره
-
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
اگر ما كارگران بجای كار كردن با این قانون كار گدایی كنیم حداقل 3و4 میلیون در ماه درآمد داریم .حقوق ما یك پنجم زیر خط گدایست . واقعا من با زن و دو فرزند و اجاره خانه چطور زندگی كنم ؟ خواهشمندم این نخبه گان حداقل یك روش و طریقه برای زنده ماندن با این مبلغ در یك ماه را برای ما تجویز نمایند خواهش می كنم التماس می كنم .
deragon
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
۰
۰
وقتی میلیاردی میدزدند نمیدونند تو خونه فقرا و كارگرا چی میگذره . زورم از اینه كه یازده ماه از سال را میگند ما حامی كارگرا هستیم و خط فقر را میگند سه میلیون ودویست هزار تومن هست بعد میاند اینطوری تصویب میكنند میدونم شما هم مطلب منا نمیزارید اما نوشتم . فكر میكنند حالا اگه حقوق را واقعی كنند كارگرا رو اخراج میكنند بخدا اینطوری نمیشه این كارفرماها اینقدر حریصند كه هیچوقت این كارو نمیكنند اگه واقعا میخواستید این كارو بكنید مرگ یبار شیون یبار . كاش ادم بعضی وقتا میرفت جلو آینه و خودشا میسنجید كه لااقل پیش خودش شرمنده نباشه ....... خفتگان را خبراز عالم بیداران نیست //////// تاغمت بیش نیاید غم مردم نخوری .....

نیازمندی ها