یکی از نمایندگان کارفرمایی درشوایعالی کار در گفتگو با جام جم آنلاین:

جمع بندی در مورد دستمزد سال 95 امروز بعید است

شوای عالی کار برای تعیین دستمزد سال 95در حالی امروز غروب تشکیل جلسه خواهد داد که نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار بعید می داند که در این جلسه بتوان به جمع بندی نهایی رسید .
کد خبر: ۸۸۸۰۴۵
جمع بندی در مورد دستمزد سال 95 امروز بعید است

مجید آهنگریان در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در این باره افزود : جمع بندی نهایی بستگی به حصول توافق دارد که بعید به نظر می رسد این توافق در جلسه امروز عصر بین جامعه کارگری و کارفرمایی و دولت حاصل شود .

وی با اشاره به اینکه معمولا بحث ها در روزهای پایانی سال به جمع بندی نزدیک می شودگفت : البته قبل از تشکیل جلسه نمی توان پیش داوری کرد ولی معمولا تا دیدگاهها به هم نزدیک شود برگزاری جلسات بیشتری را می طلبد و پیش بینی بنده این هست که امروز هم این موضوع نهایی نشود طبیعتا موضوع برای هفته بعد می ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات بیشتر بر روی روش محاسبه سبد معیشت است گفت :هنوز روی این موضوع صحبت نهایی نشده است و باید بتوان این بحث را تا حدودی نهایی کرد تا بتوان به نقطه اشتراک دست یافت .

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به گذشت شش ماه از برگزاری جلسات و به نتیجه نرسیدن آن آیا در این مدت کم باقی مانده امکان دستیابی به توافقی خوب وجود دارد گفت : در جلساتی که برگزار شده به هر حال بحث های کارشناسی مطرح شده است که ساختار و فرایند جداگانه ای نیز دارد اما ممکن است در شوای عالی کار ساختار دیگری برای تعیین حداقل دستمزد مورد توجه قرار گیرد . ساختار شواری عالی کار به هر حال سه جانبه است ابتدا حصول توافق مد نظر است و اگر اجماع حاصل نشود طبیعتا ممکن است بحث اکثریت مد نظر قرار گیرد .

وی میزان افزایش نرخ دستمزد در سال 95 را غیر قابل پیش بینی ذکر کرد و گفت : چون هنوز روی این موضوع صحبت نهایی نشده است نمی توان رقم نزدیکی را اعلام کرد و هنوز اختلاف نظر نمایندگان کارفرمایی و کارگری در مورد حداقل دستمزد وسیع است .

به گزارش جام جم آنلاین ، پیش از این نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار جدول تهیه شده برای محاسبه هزینه معیشت را دلیل اختلاف در تعیین دستمز د دانسته بود .به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از آنجائیکه محاسبه هزینه معیشت خانوار کارگری یک کارجدیدی در کشور است بنابراین نیاز به بحث و بررسی برای رسیدن به یک نتیجه مشخص دارد .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها