رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

هزینه دولت ، هر سال رو به فزونی/ بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اختصاص میزان بودجه به برخی نهادهای حوزه فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و حوزه های علمیه انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۸
انتقاد یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بودجه فرهنگ

به گزارش جام جم آنلاین ، سید علی طاهری با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رئیس کمیسیون فرهنگی گزارشی درباره برخی از بخش های فرهنگی در کشور مثل حوزه کتاب، فیلم و موسیقی ارائه کرد که قرار شد در سال آتی متناسب با این گزارش ها از مسئولان ذیربط دعوت شود تا موارد مورد نظر کمیسیون مطرح و اشکالات برطرف شود.

وی با اشاره به اشکالات حوزه فیلم درباره نحوه حضور فیلم های مختلف در جشنواره فجر اظهار داشت: اگرچه فیلم های فاخر و ارزشمندی در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، اما حضور بالای فیلم های تلخ نیز قابل قبول نیست.

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه جشنواره ای که نام آن با عنوان فجر است و باید نمادی از امید باشد و روحیه نشاط را به جامعه تزریق کند، گفت: متأسفانه این فیلم ها محلی برای به تصویر کشیدن صرفا تلخی های جامعه شده است.

وی درباره حوزه موسیقی نیز اظهار داشت: جشنواره موسیقی فجر امسال نیز دارای نقاط ضعفی بوده که نمونه آن حضور برخی چهره های فعال موسیقی پیش از انقلاب در این جشنواره است که هم اکنون نیز با خارج از کشور ارتباطاتی دارند، لذا لازم است مسئولان هنری وزارت ارشاد در این خصوص توضیحاتی ارایه کنند.

طاهری همچنین با اشاره به حوزه کتاب نیز اظهار داشت: در حوزه کتاب نیز هر از گاهی شاهد اعطای مجوز به افرادی هستیم که سوابق مثبتی در کارنامه خود ندارند که جای بحث و بررسی با معاونت مربوطه در وزارت ارشاد دارد.

وی به تشریح دیگر دستور جلسه کمیسیون فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: رئیس کمیسیون گزارشی از وضعیت بودجه فرهنگی سال 95 و مقایسه آن با بودجه سال جاری ارایه کرد که بر این اساس بودجه فرهنگی در سال آتی نسبت به بودجه کل کشور 1.2 درصد و در مقایسه با بودجه عمومی 3.5 درصد است.

طاهری با انتقاد از اینکه بودجه فرهنگی در مقابل بودجه کل کشور تقریبا نزدیک به صفر است، گفت: از آنجایی که حوزه فرهنگ اهمیت بسزایی دارد نباید بودجه آن کم باشد، این در حالی است که در حوزه علمی رشد 12 درصدی بودجه را شاهدیم.

وی همچنین توزیع بودجه در بین دستگاه های فرهنگی کشور را نامتوازن دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که بودجه وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و سازمان میراث فرهنگی 40 تا 70 درصد رشد داشته، بودجه دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و حوزه های علمیه رشد بسیار کمی داشته یا در مواردی با کاهش نیز رو به رو بوده که تلاش داریم در جلسات کمیسیون تلفیق با اقناع همکاران، عدم توازن در توزیع بودجه در دستگاه های فرهنگی را به حداقل برسانیم.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها