عواقب تهمت و افترا و البته انتشار عکس‌های خصوصی در یک ماجرای تلخ

6 پرده یک رسوایی

زن جوانی که به خاطر انتقام از خانواده شوهر خود، تصاویر خصوصی خواهرشوهرش را در فضای سایبری منتشر کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۳
انتقام عروس از خواهر شوهر در شبکه های اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت شخصی ناشناس مرا در خیابان مشاهده و مدعی شده تعدادی از عکس های خصوصی مرا در اختیار دارد.

این زن ادامه داد: زمانی که پرسیدم آن را چگونه به دست آورده بیان داشت این تصاویر را از طریق یکی از شبکه های اجتماعی دریافت کرده و جهت تایید حرف های خود یکی از عکس ها را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برایم ارسال کرد که متوجه شدم حقیقت را می گوید و با توجه به اینکه این موضوع باعث هتک حیثیت اینجانب شده، لذا درخواست پیگیری دارم.

سرهنگ علی شفیعی افزود: با توجه به گفته های شاکی تیمی از پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند که پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبری شخصی در خصوص انتشار تصاویر خصوصی این زن جوانی شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی های به عمل آمده در مواجه با مستندات دیجیتالی کشف شده به بزه انتسابی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شاکی اعتراف و اظهار داشت که عکس های شاکی را شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام برایش ارسال و درخواست داشت که این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کنم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهم کاراگاهان این پلیس با بررسی مستندات موجود صحت ادعای وی را مشخص کردند، لذا در ادامه با اقدامات فنی و استفاده از شگرد پلیسی فرد دیگری به عنوان متهم شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی دستگیر و ادله دیجیتال وی جهت بررسی به این پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: متهم در بازجویی اولیه منکر بزه انتسابی شد، اما با استخراج ادله دیجیتال و استفاده از تکنیک های خاص بازجویی معترف و بیان داشت که خواهرم عروس خانواده شاکی است و مدتی است با شوهر خود دچار اختلاف شده است به همین دلیل خواهرم با نقشه قبلی چند عکس از خواهر شوهرش تهیه و آن را در اختیارم قرار داد و من هم تصاویر را از طریق شبکه های اجتماعی برای دوستم ارسال کردم تا در فضای مجازی منتشر کند.

سرهنگ شفیعی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی، افزود: هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت در صورت امکان به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها