معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در حال حاضر وانت های ایسوزو، فوتون و پاژن و خودروهایی که فاقد فیلتر DPF (دستگاه تصفیه هوا) باشند، براساس مصوبه دولت شماره گذاری نمی شوند.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۴
ممنوعیت شماره گذاری 3 نوع وانت و خودروهای فاقد فیلتر تصفیه هوا

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ احمد رستمی روز پنجشنبه گفت: براساس مصوبه دولت نصب فیلتر DPF (دستگاه تصفیه هوا) برای خودروهای وارداتی دیزلی از خردادماه و خودروهای سواری و ون دیزلی از آذرماه امسال الزامی شده است و در صورتی که خودروها فاقد این فیلتر باشند، شماره گذاری نمی شوند.

وی افزود: پیش نیاز هر گونه شماره گذاری خودرو و وسائل نقلیه کسب تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران به لحاظ ایمنی و کیفیت، سازمان محیط زیست به لحاظ آلایندگی و کارشناسان عالی پلیس از نظر فنی است.

سرهنگ رستمی گفت: براساس مصوبه دولت هر خودرویی که تجهیزات ایمنی از جمله ایربگ یا ضد قفل نداشته باشد و به تایید سازمان ملی استاندارد نرسیده باشد، شماره گذاری نمی شود.

معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی ادامه داد: هر گونه اشکالات احتمالی خودروها به وزارت صنعت، معدن، تجارت، خودروسازان، سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست اعلام می شود. به عنوان مثال پیگیری جدی نیروی انتظامی منجر به تدوین و اجباری شدن تست واژگونی اتوبوس و مینی بوس و سیستم های سوخت و ساز برقی شد.

وی افزود: در 11 ماه امسال 900 هزار دستگاه خودرو نو شماره شد و حدود هزار و 800 دستگاه خودروی دو تکه که در تصادف های شدید از قسمت های عقب یا جلوی خودرو نیمه شده، غیر استاندارد بوده و نیمه دیگری از خودروها به خودرو نصب شده بود، کشف شد.

سرهنگ رستمی از نقل و انتقال حدود دو میلیون و 770 هزار دستگاه خودرو در این مدت خبر داد و گفت: در دوره مذکور حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری و 169 هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط شد.

معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی تعداد خودروهای وارداتی شماره گذاری شده در 11 ماه امسال را حدود 51 هزار و 500 دستگاه اعلام کرد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها