اعضای باند سرقت و کیف قاپی که با انجام سرقت های خشن در مرکز و شمال پایتخت نظم و امنیت عمومی را بر هم زده بودند برای هجدهمین بار توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۰
دستگیری باند سرقت برای هجدهمین بار! + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، ۱۳ دی ماه ماموران کلانتری ۱۲۹ جامی در حین گشت زنی در خیابان میردامادی به سرنشینان جوان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ با پلاک های ناخوانا مشکوک شدند.

سرنشینان دو موتورسیکلت با مشاهده ماموران به یکباره اقدام به فرار کرده و در این زمان، تعقیب و گریز گشت کلانتری با سرنشینان یکی از موتورسیکلت های متواری شده آغاز می شود. راننده موتور به قصد فرار از دست ماموران تلاش می کند تا با افزایش سرعت، موتور را به حالت پرش از جوی آب عبور دهد که موفق به این کار نشده و موتورسیکلت به داخل جوی واژگون می شود؛ با این وجود سرنشینان موتور با تهدید قمه و عربده کشی سعی به فرار از محل داشتند.

سرانجام با حضور ماموران در محل، راننده موتورسیکلت دستگیر و در بازرسی اولیه از وی تعداد ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

پرونده در اداره هجدهم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به شیوه موبایل قاپی» و به دستور دادیار اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی مجرم سابقه دار

متهم دستگیر شده که در زمان دستگیری خود را بنام «محمد اکبری» معرفی و منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار تحت تعقیب پلیس آگاهی و سارق حرفه ای در زمینه کیف قاپی و موبایل قاپی شناسایی شد؛ بررسی سوابق دستگیری «امیر . خ» (متولد ۱۳۵۹) نشان داد که وی یکی از مجرمان و سارقین سطح یک شهر تهران محسوب می شود که آبانماه از زندان آزاد و مجددا سرقت های خود را به شیوه های مختلف کیف قاپی، موبایل قاپی و زورگیری آغاز کرده است.

شناسایی متهم از سوی شکات

با بررسی سوابق گوشی های بدست آمده در زمان دستگیری متهم، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که هر ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت به شیوه موبایل قاپی است.

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هجدهم، ضمن شناسایی متهم به کارآگاهان گفت: در خیابان فردوسی – روبروی بانک مسکن ایستاده بودم که متهم سوار بر موتور و بهمراه یک ترک نشین به من نزدیک شد؛ ناگهان ترک نشین موتور، در یک لحظه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کرد و هر دو نفر به سرعت از محل فرار کردند. مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش عنوان کرد: دو نفر با موتورسیکلت هوندا ۱۲۵، در خیابان خارک – تقاطع شهریار – روبروی تالار وحدت، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کردند؛ راننده موتور کاپشن مشکی و ترک نشین آن کاپشن زردرنگ به تن داشتند و این آقا (متهم) همان راننده موتور بود.

اعترافات متهمان

«امیر . خ» که پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، به دهها فقره سرقت به شیوه کیف قاپی ،موبایل قاپی و همچنین بارکنی محموله های گوشی تلفن همراه در محدوده بازار و خیابان جمهوری اعتراف کرد.

«امیر . خ» در اعترافاتش ضمن معرفی همدستانش به کارآگاهان گفت: همراه «جعفر . س» و دو برادرش اقدام به سرقت می کردیم.

برابر اعترافات متهم، «جعفر . س» - به عنوان یکی از سارقین حرفه ای و شناخته شده در شهر تهران که دارای سوابق متعدد دستگیر به اتهام انجام سرقت به شیوه های مختلف کیف قاپی، موبایل قاپی و همچنین بارکنی محموله است - در مقابل مراکز تجاری بویژه در خیابان جمهوری اقدام به شناسایی افراد به شیوه زاغ زنی کرده و در ادامه در یک فرصت و موقعیت مناسب ، بهمراه دو برادرش و همچنین متهم دستگیر شده (امیر) اقدام به سرقت بویژه سرقت محموله های گوشی های تلفن همراه می کرد.

دستگیری سه برادر

بررسی سوابق «جعفر . س» (۲۶ سال) نشان داد که وی با داشتن ۱۷ سابقه دستگیری در پلیس آگاهی تهران بزرگ و داشتن ۱۳ سال محکومیت قطعی، پس از تأمین قرار و اخذ مرخصی از زندان خارج و سرقت های خود را بهمراه دو برادرش و یکی از همدستان قبلی خود (امیر) آغاز کرده است.

با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق جعفر و دو برادرش بنام های احمد (۲۴ ساله) و جواد (۱۹ ساله) که آن دو نیز همراه برادر ارشد خود از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت محسوب می شوند ، مخفیگاه آنها در شهر بومهن – خیابان سپاه شناسایی و هر سه نفر آنها مجددا دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به سوابق متعدد متهمان بویژه سرکرده گروه سارقین در ارتکاب سرقت به شیوه های مختلفِ موبایل قاپی، کیف قاپی و بارکنی بویژه بارکنی محموله های گوشی تلفن همراه و به برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
عبدالرضا
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
۰
۱
با سلام
شما هی دستگیر كنید، وبعداز چند ماه آزاد كنید
واین شیادان دوباره بیایند بیرون ،
و دوباره شروع كنند.
دست شما درد نكند
مادر ایرانی
-
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
۰
۱
این هارا اعدام كنید..
وی
-
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۱
اعدامشان كنید...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها