فرمانده انتظامی شهر تهران، از دستگیری 28 باند سرقت شامل 141 سارق زورگیر، کیف قاپ و منزل خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۰
دستگیری 141 سارق زورگیر + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، سردار حسین ساجدی نیا گفت: پس از چندین ماه تلاش شبانه روزی، ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند ساعاتی پیش 141 سارق را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه این سارقان در قالب 28 باند مجرمانه فعالیت می کردند، افزود: 40درصد از سارقان دستگیر شده کیف قاپ و زورگیر هستند.

ساجدی نیا با بیان اینکه اغلب سارقان دستگیر شده در خارج از شهر تهران سکونت دارند، گفت: این گروه از سارقان در سرقت های مختلف بویژه زورگیری، کیف قاپی، گوشی قاپی، سرقت منزل، سرقت داخل خودرو و سرقت خودرو در مناطق مختلف شهر تهران بخصوص مناطق شمال، غرب و شرق تهران فعالیت دارند و دست به اعمال مجرمانه می زدند.

فرمانده پلیس پایتخت در بازدید از اموال بدست آمده از مخفیگاه متهمان افزود: براساس اعلام پلیس آگاهی تهران بزرگ، علاوه بر توقیف خودرو و موتورسیکلت های مورد استفاده در سرقت ها از سوی متهمان، مقادیر متنابهی اموال مسروقه از مخفیگاه این تعداد از سارقان کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافته است.

ساجدی نیا گفت: از جمله این اموال می توان به کشف دهها گوشی تلفن همراه، قطعات و لوازم خودرو و موتورسیکلت، تلویزیون، رایانه و همچنین تجهیزات رایانه ای، تبلت، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، تابلو فرش، فرش، ساعت، ساعت مچی، دوربین های شکاری، تجهیزات پزشکی، تجهیزات ویژه ماهیگیری، مقادیری طلا و جواهرات و اسناد و مدارک خودروهای دارای سابقه سرقت اشاره کرد.

وی با اشاره به سوابق متعدد متهمان دستگیر شده افزود: بررسی های اولیه حکایت از آن دارد که بیش از 70 درصد این افراد سابقه دار هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون سرقت در سطح پایتخت 11 درصد و در دی ماه نیز 20 درصد کاهش داشته، گفت: طرح های مقابله با سرقت و سارقان همچنان با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد.

ساجدی نیا به حضور مستمر واحدهای گشتی در سطح تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: با افزایش و بکارگیری مضاعف و دو برابری این واحدها، وقوع سرقت کاهش و میزان دستگیری ها نیز دو برابر افزایش یافته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح امنیت و آرامش در سطح محلات شهر تهران ادامه دارد از شهروندان خواست تا همانند گذشته با پلیس تعامل مستمر داشته باشند و مشکلات محله خود را با شماره تلفن 110 از طریق مرکز فوریت های پلیسی تهران بزرگ اطلاع دهند.

وی در پاسخ به این سوال که پلیس چه تمهیداتی در رابطه با جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار دارد، گفت: وضعیت خوبی را در سطح شهر تهران شاهد هستیم و با همکاری خوبی که شهرداری تهران با مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دارد، مقرر شده که ظرفیت کمپ ها به سه هزار نفر دیگر افزایش یابد که با محقق شدن این امر، پلیس اقدامات خود را در رابطه با جمع آوری معتادان ادامه می دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد، بمنظور کاهش سرقت و مقابله با سارقان توصیه های پلیسی را جدی گرفته و آنها را عملا در زندگی خود به کار برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها