این روزها جزیره کیش با برگزاری رقابت‌های جهانی والیبال ساحلی محل رفت و آمد بازیکنان و مسئولان مختلف شده است. فدراسیون والیبال با قبول میزبانی این رقابت‌ها سه سال متوالی پذیرای ساحلی بازان دنیا خواهد بود که با توجه به گسترش روزافزون این ورزش در دنیا برگزاری این رقابت‌ها برای ساحلی بازان ایران نیز ارزشمند است.
کد خبر: ۸۸۲۳۲۷
کشتی والیبال ساحلی در کیش لنگر انداخت

والیبال ساحلی برای نخستین بار سال ۱۹۲۰ در ساحل سانتامونیکای آمریکا بازی شد و این محل به عنوان خاستگاه والیبال ساحلی مطرح است. نخستین مسابقه‌های بین‌المللی در سال ۱۹۸۶ در ریودوژانیرو برگزار شد که ۵۰۰۰ تماشاگر از آن دیدن کردند. نخستین مسابقه‌های بین‌المللی زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اما در سال ۱۹۸۷ در ساحل ایپانما ریودوژانیرو با ۲۲ هزار دلار جایزه برگزار شد.

در سال ۱۹۹۰ اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تحت عنوان سری جهانی در سه کشور برزیل، ایتالیا و ژاپن در قسمت مردان مورد توجه قرار گرفت طوری که هزاران نفر پشت درهای استادیوم ماندند. سال ۱۹۹۱ نخستین شورای والیبال ساحلی برای تعیین برنامه‌های والیبال ساحلی در فدراسیون جهانی والیبال در لوزان تشکیل شد و برای این ورزش نوپا برنامه‌ریزی کرد تا دومین دوره مسابقه‌های سری جهانی والیبال ساحلی (ورلد تورز) در چهار کشور فرانسه، ایتالیا، ژاپن و برزیل با مجموع ۲۰۰ هزار دلار جایزه در سال ۱۹۹۱ برگزار شود. مسابقه‌های کیش سیصد و سی و چهارمین دوره مسابقه‌های والیبال ساحلی در قسمت مردان است که زیرنظر FIVB و از سال ۱۹۸۷ میلادی شروع شده است.

جمشید حمیدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها