مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی اعتبارات رسانه ملی در لایحه بودجه سال 1395 پرداخت و از کاهش شدید بودجه عمرانی آن خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۳۳۳

بر اساس این گزارش، در پیوست مربوط به شرکت‌های دولتی لایحه بودجه سال 1395، درآمد اختصاصی صداوسیما 1500 میلیارد تومان برآورد شده که این رقم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

با احتساب درآمد اختصاصی، صداوسیما در سال آینده باید 53 درصد از اعتبارات خود را از طریق مشارکت‌های بخش غیردولتی (پخش آگهی بازرگانی) تامین کند.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به کاهش 21 درصدی بودجه عمرانی صداوسیما به عنوان نکته مهم در بودجه رسانه ملی اشاره شده است. مطابق این گزارش، از 12 ردیف طرح عمرانی رسانه ملی در سال آینده، اعتبار 9 ردیف نسبت به بودجه امسال کمتر شده است. به عنوان مثال اعتبار طرح جایگزینی و پیشرفته‌سازی تجهیزات فنی در لایحه بودجه سال آینده نسبت به رقم امسال، 33 درصد کاهش یافته است.

همچنین اعتبار ایجاد و توسعه مراکز تولید و پخش در سراسر کشور 21 درصد، بهبود و تکمیل پوشش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی موجود 13 درصد، افزایش و تکمیل پوشش شبکه‌های رادیویی ای.ام 16 درصد، تعمیرات اساسی ساختمان‌های تهران 40 درصد و اعتبار تبدیل فناوری موجود به فناوری پیشرفته (آنالوگ به دیجیتال) 26 درصد کاهش پیدا کرده است.

در مجموع بودجه عمرانی صداوسیما از 316 میلیارد تومان در سال جاری، به 250 میلیارد تومان در سال آینده کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که کل بودجه عمرانی دولت برای سال آینده بشدت انبساطی لحاظ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها