مرد سابقه‌داری که با فریب کارخانه‌داران به بهانه فروش مواد اولیه صنعتی از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.چندی پیش مرد کارخانه داری به پلیس فتای شهرستان شاهرود مراجعه و از مردی به اتهام کلاهبرداری 25 میلیون تومانی شکایت کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۷
کلاهبرداری تلفنی مرد جوان از کارخانه‌داران

به گزارش جام جم آنلاین،وی در اظهاراتش گفت: قصد خرید مواداولیه لوله پلیکا را داشتم که در جریان دوستی اینترنتی با مردی، او مدعی شد می‌تواند این محموله را با قیمتی ارزان‌تر به من بفروشد.

پس از توافق بر سر قیمت، از راننده کامیونی خواستم برای تحویل محموله به تهران و نزد فروشنده برود. من هم هزینه کالا را که 25 میلیون تومان می‌شد، به حسابش واریز کردم.

ساعاتی بعد مردراننده تماس گرفت و اطلاع دادکه از فروشنده خبری نیست و نشانی نیز غیرواقعی است. با شماره فروشنده تماس گرفتم اما خاموش بود.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جستجوی پلیس برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد شماره حسابی که پول شاکی به آن واریز شده متعلق به یک صرافی در شهر مشهد است. با احضار این صراف مشخص شد، مرد کلاهبردار به این شیوه از صرافی دلار خریده است.

جستجو برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران اطلاع یافتند متهم فراری کارخانه دار دیگری را فریب داده و پس از کلاهبرداری از او گریخته است.

این در حالی بود که صراف مشهدی با پلیس تماس گرفت و اطلاع داد متهم فراری با وی تماس گرفته و سفارش دلار داده است.

ماموران با کشف این سرنخ، وارد عمل شدند و از مرد صراف خواستند در محل ملاقات با کلاهبردار تحت تعقیب حاضر شود. متهم پس از حضور در محل قرار، در دام ماموران گرفتار شد.

سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان سمنان در این باره گفت: با دستگیری متهم، او برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان شاهرود منتقل و بازجویی شد.

بررسی سوابق کیفری این متهم 22 ساله نشان می‌داد که دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه جرایم سایبری و اقتصادی است.

در ادامه تحقیقات از متهم مشخص شد او به بهانه فروش مواد اولیه لوله پلیکا و دیگر کالاهااز هشت نفر درشهرهای شاهرود، سمنان، کرج و شهرکرد کلاهبرداری کرده است.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها