مرد کلاهبردار را شناسایی کنید

شکار دختران دم بخت به بهانه ازدواج +عکس

مدیر یک شرکت کاغذی که به بهانه استخدام افراد بازنشسته از آنها کلاهبرداری می‌کرد، سرانجام دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۸۲
دام مرد کلاهبردار برای بازنشسته‌ها

اوایل اردیبهشت امسال مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از مدیر یک شرکت کاغذی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: چند ماه پیش بازنشسته شدم و حقوقی که می‌گرفتم کفاف زندگی‌مان را نمی‌داد. در جستجوی شغل مناسبی بودم تا این که یک روز هنگام مطالعه روزنامه آگهی یک شرکت بازرگانی را خواندم که مدعی بود افراد بازنشسته را با حقوق بالا استخدام می‌کند. سپس با شماره درج شده در آگهی تماس گرفتم و روز بعد به دفتر شرکت در غرب تهران رفتم.

شاکی ادامه داد: پس از ملاقات با مدیر شرکت او مدعی شد در زمینه واردات و صادرات فعالیت دارد و برای راه‌اندازی شرکت جدید خود نیاز به صدها کارمند دارد و فقط آنها را از میان افراد بازنشسته استخدام می‌کند و ماهانه حقوق خوبی هم می‌پردازد. پس از آن چند بار دیگر به دفتر آن شرکت رفتم و با مدیر آنجا به توافق رسیدم تا در آنجا کار کنم، اما او برای ضمانت کاری‌ام مبلغ شش میلیون تومان پول از من گرفت و قرار شد پس از آن که دو ماه در شرکت وی کار کردم پول ضمانتی را به من تحویل دهد. یک هفته‌ای منتظر ماندم تا منشی شرکت با من تماس بگیرد و آغاز روز کاری‌ام را اطلاع دهد که دیگر خبری نشد.

وی خاطرنشان کرد: تلفن شرکت هم پاسخگو نبود. به همین خاطر به آنجا رفتم که متوجه شدم شرکت تعطیل شده است.

با تشکیل پرونده قضایی و همزمان با شروع تحقیقات، جستجوی پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که چند بازنشسته دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی از مرد کلاهبردار شکایت کردند.

تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، متهم فراری به اتهامی مشابه دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی مرد کلاهبردار در زندان، او به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی شد، اما همچنان مدعی بود که مالباختگان را نمی‌شناسد و از آنها کلاهبرداری نکرده است.

در ادامه تحقیقات زمانی که متهم در مواجهه حضوری با مالباختگان قرار گرفت به کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد و گفت: ابتدا چند دفتر کار را اجاره و منشی استخدام کردم. بعد با چاپ آگهی در روزنامه‌ها وانمود می‌کردم که در زمینه بازرگانی فعالیت دارم و در حال راه‌اندازی شرکت‌های متعددی هستم. با این ترفند افراد بازنشسته را به بهانه استخدام به دام انداخته و بابت ضمانت کاری از آنها دو تا شش میلیون تومان پول گرفته و پس از چند هفته دفتر اجاره‌ای را تحویل داده و با اجاره دفتر دیگری فعالیت‌هایم را برای کلاهبرداری‌های جدید از سر می‌گرفتم. برای متهم، توسط حیدری، بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران قرار قانونی صادر و مرد کلاهبردار دوباره روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

امیرعلی حقیقت‌طلب

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها