کمیسیون اصل نود و فاش شدن واقعیت ها

ریشه های ضخیم فساد در فوتبال بانوان

کمیسیون اصل 90 در فدراسیون های دیگر ورود کند

فساد فقط در فوتبال نیست

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال ضرورت رسیدگی به جریان های پشت پرده فدراسیون های دیگر را نیز ثابت می کند.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۳
فساد فقط در فوتبال نیست

گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با موضوع «فساد در فوتبال» منتشر شد و بحث های زیادی را به وجود آورد. این که فساد در فوتبال هست یا نیست با واکنش های مختلفی روبه رو شده است اما در پی انتشار این گزارش بحث های دیگری مطرح شده است که فدراسیون های دیگر را نشانه گرفته است.

به گزارش جام جم ورزشی ، بدون شک فدراسیون های ورزشی ایران به غیر از فوتبال نباید در فضای به وجود آمده پس از انتشار گزارش فساد در فوتبال پنهان شوند چه بسا فساد در برخی از این فدراسیون ها متصور است حال با توجه خاص به مشکلات ریز و درشت فوتبال این عده از فدراسیون ها ممکن است از زیر بار مسئولیت هایی که دارند شانه خالی کنند. بحث دو تابعیتی ها ، قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی ، دلال بازی و بسیاری از مواردی که در گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد فوتبال بیان شده است در بسیاری از ورزش های نیز مصداق دارد و زمان آن رسیده کمیسیون اصل 90 به برخی جریان های پشت پرده ورزش های دیگر ورود کند.

با تشکیل کارگروه هایی با هدف رهنمودهای مدیریتی در فدراسیون ها و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها و اطلاع رسانی به عوامل تصمیم ساز می توان با فساد در برخی فدراسیون های ورزشی مقابله کرد.

در شرایطی که کمسیون اصل ۹۰ مجلس آئین نامه مجامع در فدراسیون فوتبال را نشانه رفته است، آیا این اقدام در فدراسیون های دیگر متصور نیست؟

با طرح موضوع «بازنگری» در آئین نامه های فدراسیون، مقصود طراحی نظام، شایسته سالاری است، که به جِد در بسیاری از ورزش ها فقدان آن محسوس است. بنابراین کمیسیون اصل 90 نه فقط پرده فساد از فوتبال را باید کنار بزند بلکه باید در کنار فوتبال ، زوایای تاریک بیشتر فدراسیون های ورزشی را که هنگام پاسخگویی به بهانه های بنی اسراییلی متوسل می شوند، آشکار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها