در گفت وگو با جام جم آنلاین ؛ تا 6 ماه آینده اتفاق می افتد

کاهش نرخ سود بانکی با جمع شدن بساط موسسات غیرمجاز

عضو شورای پول و اعتبار گفت :با جمع شدن بساط موسسات غیر مجاز در 6 ماه آینده کاهش نرخ سود بانکی با توجه به کاهش نرخ تورم عملیاتی خواهد شد .
کد خبر: ۸۷۶۳۵۲
کاهش نرخ سود بانکی با  جمع شدن بساط موسسات غیرمجاز

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگارجام جم آنلاین با تاکید بر اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش یابد گفت : کاهش نرخ سود بانکی با توجه به کاهش نرخ بهره بین بانکی و کاهش نرخ تورم در جلسه شورای پول اعتبارمصوب شده و به بانکها ابلاغ شده است ، اماوجود موسسات غیر مجاز برای عملیاتی شدن آن یکی ازموانع بود که در حال تعیین و تکلیف شدن است .

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس دررابطه با ساماندهی موسسه های اعتباری غیر مجاز گفت : موسسات غیر مجاز در حال ساماندهی هستند و بزرگترین آنها که موسسه ثامن الحجج بود تعیین تکلیف شده و تا چند روز دیگر با نک پارسیان تسویه سپرده گذاران را انجام می دهد.

به گفته پورابراهیمی در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار مصوب شد از اواسط همین ماه از مبالغ اندک تا سقف 3 میلیون، 5 میلیون و 10 میلیون تسویه سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج از طریق بانک پارسیان انجام شود.: در مراحل بعدی نیز سپرده های با سقف بالاتر نیز تسویه خواهد شد تا تعیین و تکلیف نهایی برای این موسسه صورت گیرد.

دانه درشت های غیر مجاز زیاد نیستند

این عضو شورای پول و اعتبار درادامه افزود : باقی موسسات هم انشاالله تا چند ماه دیگر ساماندهی می شوند که با این اتفاق کاهش نرخ سود بانکی نیزعملیاتی خواهد شد ، البته ما درتلاشیم موضوع کاهش نرخ سود بانکی همزمان با ساماندهی موسسات غیر مجازپیش رود و اینگونه نباشد که ما معطل این موضوع باقی بمانیم . براین باوریم اگر کاهش نرخ سود بانکی تا پایان سال عملیاتی شود خیلی بهتر است و نظر مجلس این است که بخشی از ماموریت کاهش نرخ سود اتفاق بیفتد .

پور ابراهیمی اظهار کرد :دانه درشت ها ی موسسات غیر مجاز خیلی زیاد نیست وموسسات غیر مجاز کوچک نیزاز نظر عددی خیلی بزرگ نیستند و می توانیم امیدوارباشیم در یک دوره 6 ماهه بساط موسسات جمع شود ، در این صورت می توان امیدوار بود نرخ سودی که از سوی سیستم بانکی اعلام می شود در عمل اجرایی شود واینگونه نباشد که مردم سپرده های خودرا به دلیل ارائه سودهای بالاتر در موسسات غیر مجاز از بانکها خارج کنند.

وی افزود: هم اکنون بالا ترین نرخ تامین مالی را در منطقه داریم که 4 تا 5 برابر کشورهای منطقه است که باعث افزایش هزینه ها شده است. بنابراین هر چند اجرای کاهش نرخ سود بانکی سختی هایی دارد اما بانک مرکزی باید آن را به جان بخرد و در این رابطه شورای امنیت ملی نیز حمایت می کند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: شورای پول و اعتبار موضوع ساماندهی بازار غیر متشکل پولی را نیز پیگیری می‌کند تا در نهایت با تمامی این اقدامات مسیر برای کاهش نرخ سود هموار شود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یه ایرانی
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
۰
۰
جالبه
دولت نمی تواند اقتصادو چاره كنه
مدام سود بانكیو میكشه پائین كه مردم پولشونو بریزن تو بورس و دار وندارشون را از دست بدهند
اما ...
مردم عاقل تر از این حرف ها هستند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها