در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد :

یائسگی زودرس؛ بلایی کمر شکن برای زنان

یک متخصص زنان و زایمان گفت: در بسیاری از افراد تنبلی تخمدان‌ها با کاهش وزن برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۰
موثرترین راه درمان تنبلی تخمدان

به گزارش جام جم سرا ، نوشین جهرمی‌زاده با اشاره به اینکه نامنظم شدن قاعدگی نخستین و مهم‌ترین نشانه مشکلات تخمدانی است، اظهار کرد: نامنظمی قاعدگی به صورت قطع، طولانی شدن یا قاعدگی شدید از نشانه‌های تنبلی تخمدان است که البته در این زمان تخمدان‌ها هنوز در وضعیت نرمال هستند، اما نسبت‌شان بر هم خورده است.

وی با اشاره به اینکه رویش موی‌های زاید نیز از علایم ابتلا به تنبلی تخمدان است، افزود: یکی از علل تنبلی تخمدان چاقی و افزایش است که در صورت درمان، نامنظمی قاعدگی را برطرف می‌کند و یائسگی زودرس ارتباطی به این موضوع ندارد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه میان یائسگی زودرس و تنبلی تخمدان تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: در یائسگی زودرس به دلیل عدم فعالیت تخمدان‌ها،‌ هورمون‌های مربوط به قاعدگی ترشح نمی‌شود و در نتیجه قاعدگی به طور کامل قطع می‌شود.

جهرمی‌زاده با اشاره به اینکه تنبلی تخمدان بیشتر در زنانی که افزایش وزن دارند، دیده می‌شود، گفت: نخستین درمان برای این مشکل کاهش وزن است؛ زیرا چربی بدن افراد چاق باعث افزایش هورمون استروژن و هورمون مردانه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بیشتر موارد تنبلی تخمدان با درمان دارویی رفع می‌شود، گفت: در مواردی که تنبلی تخمدان مقاوم است و به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهد، برای درمان از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: زنان مبتلا به تنبلی تخمدانی که اضافه وزن دارند باید وزن خود را کاهش و فعالیت خود را افزایش دهند؛ زیرا در اکثر موارد این بیماری با کاهش وزن درمان می‌شود.

منبع:ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها