فناوری آینده

کمربند سلامتی

یکی از جالب‌ترین گجت‌های CES امسال کمربند هوشمند موسوم به Belty بود. این کمربند به گونه‌ای طراحی شده که به شیوه‌ای هوشمندانه و به طور خودکار تنظیم می‌شود. البته برای این کمربند کاربردهای دیگری نیز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۹

چنانچه کاربر مدت زمان طولانی بی‌تحرک باشد ، این موضوع از طریق کمربند هوشمند Belty به او هشدار داده می‌شود. همچنین این کمربند میزان نوشیدن مایعات توسط کاربر را زیرنظر می‌گیرد و نسبت به نوشیدن آب کافی به او هشدار می‌دهد. بنابراین Belty می‌تواند گجتی کاربردی برای افرادی باشد که به علت مشغله‌های زندگی روزمره با مشکل کم‌تحرکی مواجه شده‌اند.

چقدر چربی سوزانده‌اید؟

این گجت که توسط شرکت LEVL معرفی شده می‌تواند از طریق تنفس میزان چربی سوزانده شده در بدن شما را محاسبه کند.

در حقیقت عملکرد این گجت شبیه ابزارهایی است که نیروهای پلیس از آن برای تست تشخیص الکل و شناسایی رانندگان متخلف استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید با استفاده از این گجت بعد از انجام تمرینات مختلف‌، میزان چربی سوزانده شده در بدن را محاسبه کنید و بر این اساس مناسب‌ترین حرکات برای سوزاندن بیشترین میزان چربی در بدن را انتخاب کنید.

این گجت می‌تواند نقش یک مربی را ایفا کند و شما نیز می‌توانید بر این اساس یک برنامه ورزشی مناسب برای خود در نظر بگیرید.

پوشیدنی مترجم

ili گجتی است که شاید بتوان گفت با همراه داشتن آن به یادگیری زبان‌های دیگر نیازی ندارید. با استفاده از این گجت می‌توانید به زبان مادری خود حرف بزنید و به سادگی دیگران را از آنچه مدنظرتان است مطلع کنید. در حقیقت این ابزار هنگام صحبت کردن کاربر همزمان شروع به ترجمه می‌کند. به‌این‌ترتیب فردی که مخاطب شماست حتی اگر به زبانی که شما صحبت می‌کنید تسلط نداشته باشد، به‌راحتی صحبت‌های شما را متوجه خواهد شد. اکنون این گجت از قابلیت ترجمه به زبان‌های انگلیسی، چینی و ژاپنی برخوردار است و در آینده‌ای نزدیک زبان‌های دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.

بر استرس خود غلبه کنید

اگر همیشه دچار استرس می‌شوید و به دنبال راهی برای غلبه بر آن هستید، این گجت پوشیدنی می‌تواند تا حدزیادی برای مقابله با این مشکل به شما کمک کند. Spire یک ابزار پوشیدنی است که به محض این‌که کاربر دچار استرس می‌شود این موضوع را تشخیص می‌دهد و به‌این‌ترتیب از طریق یک برنامه کاربردی، تمرین‌های تنفسی مناسب برای مقابله با اضطراب و استرس را برای کاربر به نمایش می‌گذارد تا بتواند بر این اساس در مدت زمان کوتاهی بر استرس خود غلبه کرده و به آرامش دست پیدا کند.

کلاه‌های ایمنی پیشرفته‌تر از دیروز

در نمایشگاه CES امسال شرکت BMW نسل پیشرفته‌ای از کلاه‌های ایمنی را به نمایش گذاشت که مورد توجه بسیاری از مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار گرفت. در سال‌های اخیر در طراحی و ساخت کلاه‌های ایمنی پیشرفت‌های چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده‌ایم. کلاه ایمنی به نمایش گذاشته شده از سوی BMW نیز از این قاعده مستثنا نیست. این کلاه علاوه بر نمایش اطلاعات عمومی مانند سرعت، نشانگر دنده و وضع سوخت از قابلیت تشخیص علائم جاده نیز برخوردار است.

همچنین این کلاه به دوربینی مجهز است که به ضبط رانندگی اقدام می‌کند. دوربین قرار گرفته در پشت کلاه نیز می‌تواند مانند آینه عقب محیط پشت موتورسیکلت را نمایش دهد.

هوشمندانه گام بردارید

Digitsoles Smartshoes کفش هوشمندی است که به یک اپلیکیشن با قابلیت نصب روی گوشی‌های هوشمند مجهز شده است و از قابلیت‌های جالبی مانند تنظیم و کنترل دمای درون کفش، ثبت مصرف کالری و همچنین ردیابی و ثبت گام‌های پیموده شده برخوردار است. در کف این کفش حسگرهایی تعبیه شده که اطلاعات مربوط به مسافت طی شده، میزان کالری مصرفی و گام‌های پیموده شده را ارسال می‌کند.

دستنوشته‌هایی که رنگ و بوی دیجیتال می‌گیرند

اگر از افرادی هستید که همچنان نوشتن به شیوه سنتی را به تایپ کردن ترجیح می‌دهید، این گجت مورد توجه شما قرار می‌گیرد. بامبو اسپارک Bamboospark گجت هوشمندی است که می‌توانید به کمک آن دستنوشته‌های خود را به فرمت دیجیتال تبدیل کنید. این گجت توسط شرکت Waccom معرفی شده است. به‌این‌ترتیب به کمک این روش ساده هر دستنوشته‌ای به فرمت دیجیتال تبدیل خواهد شد و می‌توانید به‌راحتی آن را در فضای ابری کاربری اختصاصی خود ذخیره کرده یا با دیگران به اشتراک گذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها