دزد حرفه‌ای که با جعل عنوان مامور پلیس یا با آمپول بی‌هوشی در تهران موتورسیکلت سرقت می‌کرد، در دام ماموران گرفتار شد.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۰
مامور قلابی، دزد حرفه‌ای موتورسیکلت بود

به گزارش جام‌جم ، ظهر شانزدهم دی امسال ماموران پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در میدان منیریه به سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکوک و پس از بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت متوجه شدند موتورسیکلت دارای سابقه سرقت در حوزه کلانتری 137 نصر است .

در شرایطی که متهم به نام «ایرج» 36 ساله در اظهارات اولیه عنوان کرده بود موتورسیکلت را به شیوه عادی سرقت کرده اما مالباخته پس از حضور در اداره هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با شناسایی ایرج، گفت که وی تحت عنوان مأمور پلیس آگاهی ابتدا اعتماد مرا جلب و سرانجام موتورسیکلتم را سرقت کرده است.

مالباخته درخصوص نحوه سرقت موتورسیکلتش به کارآگاهان گفت: در ایستگاه متروی 15 خرداد منتظر مسافر ایستاده بودم که متهم به مقصد بیمارستان میلاد، موتورم را کرایه کرد. در بین راه این شخص خود را مأمور پلیس آگاهی معرفی و حتی با نشان دادن یک کارت شناسایی، ادعا کرد برای تهیه گزارش از یک متهم به بیمارستان می‌رود و به این بهانه زمانی که مقابل اورژانس بیمارستان رسیدیم، چند برگه را تحت عنوان پرونده به من تحویل داد و از من خواهش کرد آن را به دست یکی از همکارانش در داخل بیمارستان برسانم که من نیز برای همکاری با پلیس، خواسته اورا پذیرفتم که این شخص موتورسیکلت مرا سرقت و از محل فرار کرد.

با توجه به شگرد سرقت موتورسیکلت و شناسایی متهم به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار با چهار فقره دستگیری، بررسی سرقت‌های مشابه در دستور کار کارآگاهان اداره هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی یکی دیگر از شاکیان پرونده شدند که متهم این بار به شیوه بی‌هوشی اقدام به سرقت موتورسیکلت از وی کرده بود .

شاکی جدید پس از حضور در اداره هفتم پلیس آگاهی تهران گفت: در ایستگاه متروی گلوبندک منتظر مسافر ایستاده بودم که متهم به عنوان مسافر سوار موتور شد. پس از طی مسافت اندکی، ناگهان در پهلوی خود احساس درد شدیدی کرده و متوجه شدم متهم از پشت سوزن یک سرنگ را وارد بدنم کرده است. چند ثانیه بیشتر طول نکشید که بی هوش شدم و زمانی که به هوش آمدم در بیمارستان بودم ومتوجه شدم ده روز بی‌هوش بودم .

سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهم توسط تعدادی از شاکیان و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و شاکیان پرونده، عکس متهم به خواست سرپرست دادسرای ویژه سرقت در روزنامه‌ها چاپ شود. از شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره هفتم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها