هکر حرفه‌ای که فهرستی از کاربران تلگرام و واتس آپ را برای هک تلفن همراهشان تهیه کرده بود، پس از سومین اخاذی میلیونی دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۳
لیست سیاه هکر حرفه‌ای برای اخاذی میلیونی

به گزارش جام‌ جم ، این پرونده هفته گذشته و با شکایت مردی از یک متهم اینترنتی به اتهام اخاذی در پلیس فتای استان خراسان رضوی به جریان افتاد.

شاکی در اظهاراتش گفت: از دو هفته پیش، پیام‌هایی از طریق شبکه‌های پیام‌رسان واتس آپ و تلگرام به دستم می‌رسید که نشان می‌داد اطلاعات و تصاویر خصوصی من و خانواده‌ام در اختیار فرد ناشناسی قرار گرفته و او قصد دارد این تصاویر را منتشر کند‌. او تهدید کرده اگر پول درخواستی را نپردازم، عکس‌هایم را منتشر می‌کند. ابتدا به این ماجرا اهمیت ندادم و گمان کردم فردی برای شوخی این پیام‌ها را ارسال کرده است‌. روز بعد پیام‌های مشابهی را از طریق پست الکترونیکی ام دریافت کردم.

وی اضافه کرد: او زمانی که متوجه شد من پولی نمی‌پردازم‌، ‌یکی از تصاویر خصوصی من و خانواده‌ام را در فضای مجازی منتشر کرد و بعد با ارسال پیام‌هایی تهدیدم کرد، اگر 4 میلیون تومان به وی نپردازم عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود و خانواده‌ام را یکی پس از دیگری منتشر می‌کند. از ترس این که فرد اخاذ خانواده‌ام را دچار مشکل نکند، چهار میلیون تومان به حسابی که گفته بود واریز کردم، اما او دست‌بردار نیست و این بار هشت میلیون تومان خواسته است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری اخاذ اینترنتی آغاز شد تا این که یک روز بعد، زن و مرد دیگری با حضور در پلیس فتا شکایت‌هایی را مطرح کردند و برای دستگیری یک اخاذ اینترنتی از پلیس کمک خواستند. با تحقیق از شاکیان مشخص شد که آنها نیز به شیوه‌ای مشابه در دام افتاده‌اند و هر کدام 2 تا 8 میلیون تومان به فرد اخاذ پول پرداخت کرده‌اند و نمی‌دانند این متهم چگونه توانسته به اطلاعات و تصاویر شخصی و خانوادگی آنها دست یابد.

با افزایش شاکیان، ‌روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. کار‌شناسان پلیس فتا جست‌و‌جو برای دستگیری اخاذ اینترنتی را آغاز کردند تا این که ردپای مردی را در این رابطه به دست آوردند و او دو روز پیش با هماهنگی قضایی در خانه‌اش شناسایی و دستگیر شد.

کشف تصاویر خانوادگی از هکر

متهم جوان با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی بازجویی شد و اظهارات ضد و نقیضی بیان کرد و مدعی شد، دانشجوی رایانه است و ماموران به اشتباه او را دستگیر کرده‌اند‌. ماموران با شنیدن گفته‌های این جوان بیشتر به او شک کردند و به تحقیقات از او ادامه دادند. این در حالی بود که در بازرسی از خانه متهم دو فلش به دست آمد که در بازبینی محتویات آن،‌ اطلاعات و تصاویر بیش از 10 خانواده کشف شد.

متهم مدعی بود،‌ این تصاویر متعلق به خانواده و اقوام اوست اما ماموران زمانی که این تصاویر را به خانواده‌اش نشان دادند، آنها گفتند هیچ‌کدام از این تصاویر متعلق به خانواده و اقوام متهم نیست‌. با کشف این موضوع ماموران فتا اطمینان یافتند که متهم دروغ می‌گوید و خودش در این اخاذی نقش داشته است‌.

در این مرحله،‌ متهم دوباره بازجویی شد و این بار اعتراف کرد که با نفوذ به اطلاعات و عکس‌های شاکیان ازآنها اخاذی کرده است.

وسوسه‌ای که از دانشجو هکر ساخت

متهم درباره انگیزه اخاذی‌های سریالی گفت: یک روز قصد داشتم مقاله‌ای در‌باره هکرها و هک شدن اطلاعات بنویسم. شروع به جست‌و‌جو در این رابطه کردم تا این‌که به‌طور اتفاقی متوجه شدم به‌راحتی می‌توان به حساب کاربری افراد در واتس آپ و تلگرام نفوذ کرد. ویروس را در پوشش عکس و فیلم برای طعمه‌هایم ارسال می‌کردم. وقتی آنها برای دانلود روی ویروس کلیک می‌کردند، به اطلاعات گوشی تلفن همراه آنها دسترسی پیدا می‌کردم.

وی اضافه کرد: بعد از دسترسی به این اطلاعات،‌ اقدام به اخاذی از آنها می‌کردم‌. از این راه توانستم پول‌های کلان به جیب بزنم و یک فهرست از افرادی که قرار بود از آنها اخاذی کنم داشتم، اما در ادامه اجرای نقشه هایم ناکام ماندم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: تحقیقات تکمیلی از متهم اینترنتی ادامه دارد و افرادی که در دام این فرد گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از وی شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها