کتابچه‌ای به نام "دستورالعمل‌های ایمنی و امنیتی برای گرگهای مجاهد تنها"، چشم‌انداز هولناکی از میزان آمادگی کسانی که تمایل به آشوب در اروپا دارند در اختیار می‌گذارد.
کد خبر: ۸۷۱۵۱۴
دستورالعمل ترور داعش به گرگهای تنها+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اکسپرس، این دستورالعمل ترور 58 صفحه‌ای، که عکسی از یک ساختمان غربی در حال سوختن روی جلد خود دارد، بر اهمیت غافلگیری در هنگام انجام حمله تاکید دارد؛ غافلگیری به منظور ایجاد حداکثر هراس.

این کتابچه از تروریست های شهروند اروپا می‌خواهد که پیش از انجام حملات اقداماتی انجام دهند که کمتر جلب توجه کنند.

همچنین در این کتابچه آمده است که کلوپ‌های شبانه به خاطر صدای بلند موزیک و مست بودن افراد، محلی ایده‌آل برای صحبت در مورد برنامه‌های تروریستی است.

بخش عمدۀ این کتابچه به ضرورت تظاهر به غربی زندگی کردن و اجتناب از "شبیه مسلمانان بودن" می‌پردازد و از آن به عنوان روشی یاد می‌کند تا تروریستها توجه سرویسهای امنیتی را به خود جلب نکنند.

این کتاب حتی برای شهروندان اروپایی‌ای که عربی نمی‌دانند به انگلیسی هم ترجمه شده است.



در مقدمۀ این کتاب آمده است: "شکی نیست که امروزه، در دورۀ گرگ های تنها، برادرانی که در غرب زندگی می‌کنند باید برخی مسائل مهم در مورد ایمنی را بدانند تا موفقیتشان در عملیات تضمین شود. ما فکر کردیم که احتمالاً این موضوع برای بسیاری از برادرانی که عربی نمی‌دانند، جالب است و می‌توانند آنها را در عملیات مبارکشان به کار ببندند."

از خوانندگان کتاب خواسته شده تا صلیب مسیحیان را به گردن بیاندازند، ریششان را بتراشند و لوسیون پس از اصلاح بزنند و حتی از آنها خواسته شده تا در نمازهای جماعت شرکت نکنند و به مسجد نروند تا شناسایی نشوند.

حتی توصیه‌هایی در مورد اینکه چه زیورآلاتی مورد استفاده قرار گیرد و ساعت مچی روی کدام دست بسته شوند نیز در این کتابچه وجود دارد.

به تروریست‌های بالقوه در این کتابچه گفته شده است: "اگر می‌توانید از ریش گذاشتن، دشداشه پوشیدن، استفاده از مسواک (نوعی گیاه پاک‌کنندۀ دندان که مورد علاقۀ اعراب است) و همراه داشتن کتاب ذکر اجتناب کنید. اینطور بهتر است. انداختن گردن‌آویز صلیب حلال است. همانطور که می‌دانید، مسیحیان و حتی بی‌خدایان غربی با پیش‌زمینۀ مسیحی، گردن‌آویز صلیب به خود آویزان می‌کنند. اما اگر اسمتان در پاسپورت، نامی اسلامی است، از انداختن گردن‌آویز صلیب اجتناب کنید، چرا که باعث برانگیختن شک می‌شود."

در ادامۀ این کتابچه آمده است: "اگر می‌خواهید از عطر استفاده کنید، از نوع روغنی و غیرالکلی عطر که مسلمانان استفاده می‌کنند، استفاده نکنید و در عوض از مانند بقیه از عطرهای حاوی الکل استفاده کنید و اگر مرد هستید از عطرهای مردانه استفاده کنید. اگر ساعت می‌بندید، آن را روی دست راستتان نبندید، چرا که نشان می‌دهد که مذهبی هستید. اگر حلقۀ نامزدی یا چیزی مشابه به آن دارید، بهتر است که طلا باشد یا حتی بهتر از آن این است که اصلاً حلقه نیاندازید. اگر حلقۀ نقره بیاندازید می‌فهمند که مذهبی هستید، چرا که در اسلام استفاده از حلقۀ طلا برای مرد حرام است."

این کتاب همچنین توصیه‌هایی نیز در مورد اصلاح صورت دارد.



در این کتاب آمده است: "ریشتان را حداقل دو هفته قبل از سفرتان باید بتراشید، تا بخشی از پوست که زیر پوست بوده در مقابل آفتاب قرار بگیرد. اگر چنین نکنید، اینکه قبلاً ریش داشته‌اید به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. اگر می‌توانید نزد یک آرایشگر حرفه‌ای ریشتان را بتراشید."

همچنین از تروریستهای مشتاق خواسته شده است تا از احوالپرسی‌های سنتی مسلمانان خودداری کنند.

در این کتابچه به آنها توصیه شده است: "نیازی نیست که از جمله‌های معمولی که برادران مذهبی استفاده می‌کنند، نظیر "سلام علیکم"، "بارک الله فیک"، یا "جزاک الله خیراً" و امثالهم استفاده کنید."

همچنین در این کتابچه توصیه‌هایی در رابطه با اینکه برنامه‌ریزی برای ترور کجا انجام شود، صورت گرفته است.

در این کتابچه آمده است: "یک کلوپ شبانه، به خاطر صدای بلند موزیک، افراد مست و شلوغی محیط خوبی است برای اینکه مخفیانه در رابطه با جزییات عملیات بحث کنید."

این کتابچه همچنین دستورالعمل‌هایی در رابطه با این که تروریستها، پاسپورتهای جعلی را کجا پنهان کنند ارایه کرده است و حتی شیوۀ برخورد انگلستان با جعل هویت را به سخره می‌گیرد.

در این کتاب آمده است: "یکی از برادران با پاسپورت جعلی پرتغالی از انگلستان به کانادا رفته بود. این برادر در بریتانیا وضعیت پناهجوی سیاسی داشت و به همین دلیل اتفاق جدی‌ای برایش نیافتاد. شما گرگهای تنها وضعیت بهتری دارید، چرا که خودتان پاسپورت غربی دارید."

نویسندۀ کتاب حتی حملات تروریستی ساختگی را که پلیس برای تمرینهای آموزشی از آنها استفاده می‌کند، به سخره گرفته است: "آنها چیزهایی را که به فکرمان هم خطور نمی‌کرد به ما یاد می‌دهند و ما می‌توانیم ضعفهای آنها را ببینیم."

این کتاب همچنین توصیه‌هایی در رابطه با اینکه چه زمانی باید به ساختمانهای دولتی حمله شود تا بیشترین تلفات را داشته باشد و همینطور اینکه چطور می‌توان یک ژنرال ارتش یا چهرۀ عمومی را گیر آورد و به او سوقصد کرد، انجام می‌دهد.

نویسندۀ داعشی می‌گوید: "به این خاطر است که ما افرادی را که همین حالا در غرب هستند را به فرستان شخصی از اینجا برای انجام عملیات ترجیح می‌دهیم. چرا که در غرب، شما با محیط، و نحوۀ رفتار و صحبت کردن مردم آشنا هستید."

این کتابچه به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. اگرچه مشخص نیست که ترتیب دهندگان کشتارهای پاریس به این کتابچه دسترسی داشته‌اند یا خیر، اما گزارشهایی که پس از کشتار 13 نوامبر منتشر شده نشان می‌دهند که عبدالحمید اباعود و صلاح عبدسلام، سردسته‌های تروریستهای پاریس، پیش از حملات شروع به پوشیدن لباسهای غربی، کنار گذاشتن مسجد و خوشگذرانی کرده بودند.

در حملات پاریس 130 نفر کشته و حدود 300 نفر مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها