مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

پرسپولیس-حقیقی جدی شد +تصاویر

چالش بزرگ عدم اعزام برخی از تیم های ورزشی به رقابت های بین المللی

توپی که به زمین وزارت خانه می افتد

یکی از مهم ترین چالش هایی که در سال های اخیر برای فدراسیون های مختلف ورزشی به وجود آمده حول محور اعزام تیم های مختلف ورزشی می گردد.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۵
توپی که به زمین وزارت خانه می افتد

به گزارش جام جم آنلاین ، هم اکنون پنجاه و اندی فدراسیون ورزشی در کشور وجود دارد که به فراخور مدال آوری و ضریب موفقیت آنها در عرصه های بین المللی در درجه اهمیت قرار می گیرند.

مسلما فدراسیونی که در متر و معیارهای جهانی فرصت و توانایی بیشتری برای کسب مدال و موفقیت های جهانی و آسیایی دارد حسابش با فدراسیونی که هنوز در ابتدای راه توسعه قرار گرفته بسیار متفاوت است بنابراین این فدراسیون همواره راه وسیع تری برای حضور در صحنه های جهانی و آسیایی پیش روی خود می بیند.

البته با در نظر گرفتن نگاه برابر به ورزش و یکسان تلقی کردن موقعیت رشته های مختلف ورزشی باید گفت کلیه های فدراسیون های ورزشی باید شانس و فرصت برابری جهت حضور در رقابت های بین المللی داشته باشند این در حالی است که در نظر گرفتن حفظ و صرفه جویی در سرمایه حاکی از آن است که فدراسیونهای مقام و مدال آور باید در اولویت قرار بگیرند.

صرف نظر از این موضوع در تمام سال های اخیر عدم اعزام برخی تیم های مختلف ورزشی به رقابت های مختلف برون مرزی ، اعم از آسیایی و جهانی گرفته تا تورنمنت های کم اهمیت تر باعث انتقادات زیادی از سوی ورزشکاران ،مربیان، کارشناسان و خود فدراسیونی ها شده است. در حالی که این مساله به موضوع مهمی تبدیل شده است در ماه های اخیر همچنان اعزام تیم ها و ورزشکاران به رقابت های مختلف با موانعی روبرو شده. در این میان فدراسیون های ورزشی عدم تعامل وزارت ورزش و جوانان و البته کمیته ملی المپیک با فدراسیون های ورزشی را اصلی ترین دلیل این اتفاق می دانند.

اما فدراسیون هایی که بابت عدم اعزام تیم هایشان با مشکل روبرو شده اند کاملا حق دارند که بابت این مساله در جایگاه انتقاد وزارت ورزش و جوانان و یا کمیته ملی المپیک قرار بگیرند؟ اصلا عدم نتیجه گیری و شانس بسیار اندک برای نتیجه گیری بهانه خوبی برای جلوگیری از اعزام تیم ها به رقابت های خارج از کشور است؟

حمید سجادی معاونت سابق سازمان تربیت بدنی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: گاهی اوقات فدراسیون ها احساس می کنند که اعزام تیم در بضاعتشان نیست بنابراین به سرعت توپ را به زمین وزارت ورزش می اندازند ، در واقع از فرجه ای که وزارت خانه به آنها می دهد استفاده می کنند.

وی افزود: برخی از فدراسیون ها بضاعت کافی برای اعزام تیم هایشان ندارند و اصلا ممکن است اهداف دیگری پشت ماجرا باشد. برای مثال خود فدراسیونی ها می دانند از اعزام تیم کمترین بازدهی را نخواهند داشت بنابراین بنا به دلایلی توپ را به زمین وزارت ورزش می اندازند و ادعا دارند که کار اعزام باید با مساعدت وزارت ورزش انجام شود.

سجادی خاطرنشان کرد: البته مناسب نیست من در رابطه با این موضوع صحبت کنم چرا که دخالت در امور اجرایی وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود اما به هر حال چون قبلا این کارهای اجرایی را انجام می دادم به خوبی شرایط برخی از فدراسیون ها و مشکل بزرگ اعزام تیم هایشان را درک می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها