افعانستان به دلیل بازار مصرفی بسیار مناسبی که دارد می‌تواند فرصت خوبی برای تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد و باید به این نکته نیز توجه کنیم که اگر ما ازفرصت‌های پیش رو استفاده نکنیم رقیبان ما منتظر نمی‌مانند و از این موقعیت به نفع خود بهره می‌برند.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۸
افغانستان بازار مناسبی برای ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شریان نیوز، دبیر کمیسیون امنیت ملی در خصوص اهمیت استان سیستان و بلوچستان از تظر اقتصادی گفت: این استان چه به لحاظ جغرافیایی و چه پتانسیل‌های انسانی و اجرایی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و می‌توان از این پتانسیل‌ها به نفع اقتصاد کشور بهترین بهره را برد.

سید باقر حسینی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان و با تاکید بر سخنان اخیر دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد بر اهمیت گذرگاه‌های مهمی ‌همچون چابهار میلک و چابهار دوغارون تصریح کرد: این مسیرها به خصوص در بحث ترانزیت بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه از تمام فرصت‌هایی که می‌توان از این طریق بهره برد استفاده نشده است البته کشورهای همجوار ما به دنبال استفاده هرچه بیشتر از این مسیرها هستند و این مسئله اهمیت این استان را دوچندان می‌کند.

وی در مورد ایجاد مناطق آزاد تجاری در سیستان و بلوچستان و رشد این منطقه اظهار داشت: باتوجه به موقعیت استان و اهمیت آن در منطقه و در بین کشورهای آسیای میانه، ایجاد یک منطقه آزاد تجاری می‌تواند ضمن رشد تولید و صادرات باعث تحولی در زمینه اقتصادی برای کشور و منطقه باشد.

نماینده زابل و زهک بازار مناسب افغانستان را یک فرصت نامید و افزود:افعانستان به دلیل بازار مصرفی بسیار مناسبی که دارد می‌تواند فرصت خوبی برای تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد و باید به این نکته نیز توجه کنیم که اگر ما ازفرصت‌های پیش رو استفاده نکنیم رقیبان ما منتظر نمی‌مانند و از این موقعیت به نفع خود بهره می‌برند.

وی افزود:ان شاء الله طی هفته آینده بتوانیم لایحه‌ای که به این موضوع پرداخته شده را مطرح، ارائه و تصویب کنیم. طی جلسات در این خصوص نیز آقای مهندس حجازی نیا مدیر اجرایی مشخص گردید.

حسینی در خصوص عملکرد و وضعیت منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: احداث این منطقه باعث رونق تجاری و آبادانی در منطقه شده است البته باید توجه و سرمایه‌گذاری بهینه و بهتر نیز مدنظر قرارگیرد و به موضوع تولید و اشتغال بیش‌ از‌ پیش توجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها