بیکاری، صورتحساب‌های پزشکی و اعتیاد به خرید بخشی از دلایل آشکار بالا آوردن بدهی است؛ ولی این‌ها تنها روش‌های بدهکار شدن نیستند!
کد خبر: ۸۷۰۶۷۶
5 دلیل پنهان بدهکار شدن

به گزارش جام جم آنلاین، علاوه بر دلایل آشکار بدهی، مابقی راه‌های بدهی بسیار غیرمستقیم‌تر هستند. این بدهی‌ها خود را همانند یک راه برای پس‌انداز نشان می‌دهند ولی به جای اینکه شما را از چاله مالی نجات دهند، شما را به چاه می‌اندازند. بخش مالی یاهو در گزارشی 5 منبع پنهان بدهی را معرفی کرده است.

شغل جدید

مشکل:‌ شغل جدید شما قرار است منبع درآمدی برای زندگی شما باشد ولی گاهی اوقات یک تقویت بزرگ در درآمد منجر به یک رشد بزرگتر در هزینه خواهد شد.

جو هایدر، موسس شرکت مدیریت ثروت سیروس در کلیولند در رابطه با این موضوع اظهار داشت:‌ «هنگامی که مردم در حرفه جدیدی مشغول به کار می‌شوند، به نظر می‌رسد به منبع نامحدودی از پول دست یافته‌اند و به خرید ماشین جدید و لباس‌های فراوان روی می‌آورند.»

سیسیلیا ‌براون، برنامه‌ریز مالی شرکت مشاوره‌ مالی لینکلن در آناپولیس مریلند اعلام کرد که این یک دام بسیار رایج است. وقتی که پول وجود داشته باشد،‌ نه گفتن سخت می‌شود.

راه حل:‌ به جای اینکه هزینه خود را افزایش دهید، با توجه به بودجه قبلی خود برنامه ریزی کنید. سپس مابقی درآمد خود را برای بازنشستگی، سفر و اهداف بزرگ پس‌انداز کنید.

ثروت بادآورده

مشکل: همانند شغل جدید، ثروت بادآورده می‌تواند وضعیت مالی شما را تغییر دهد. صرف نظر از اینکه منبع این ثروت، ارث، طلاق یا برنده‌شدن در قرعه‌کشی باشد، براون بر این عقیده‌ است که بادآورده را باد خواهد برد.

بر اساس اظهارات براون، مردم تمایل دارند تا بیش از یک بار در ذهن خود پول را خرج کنند. این حسابگری ذهنی آن‌ها را به مشکل خواهد انداخت.

با خرج بدون برنامه، مردم پول خود را دور ریخته و با خریدهای بزرگی که توانایی پرداخت آن را ندارند، بدهی بالا می‌آورند.

راه حل: براون معتقد است که همه باید از قانون یک-سوم برای چنین جریان‌های مالی استفاده کنند. یک‌سوم از پول باید صرف مالیات‌ها شود، ثلث دیگر برای آینده پس‌انداز شود و یک سوم آخر نیز برای تفریح استفاده شود.

لیزینگ خودرو

مشکل: لیزینگ راه خوبی برای خرید خودرو به نظر می‌رسد ولی قراردادها شامل مقررات گرانی است که تصاحب خودرو را بدون قرض گرفتن بسیار سخت می‌کند.

هایدر در این رابطه توضیح داد: « زمانی که مردم به خرید اقساطی خودرو روی می‌آورند، بسیار هیجان‌زده هستند و توجهی به آنچه اتفاق خواهد افتاد نمی‌کنند.»

راه حل: قبل از لیزینگ خودرو، دوبار فکر کنید، یا حداقل شرایط لیزینگ را یک بار با دقت مورد بررسی قرار دهید. واقع‌بین باشید و کل‌هزینه‌ها را به اضافه‌ مالیات قبل از لیزینگ خودرو در نظر بگیرید.

گوشی تلفن همراه جدید

مشکل: شما یک گوشی هوشمند جدید می‌خواهید و شرکت‌های تلفن همراه از خرید شما بسیار خوشحال خواهند شد و با شما یک قرار داد دو ساله امضا می‌کنند. تلفن به نظر مجانی می‌آید، ولی در واقع، شما یک قرارداد بدهی جدید را امضا می‌کنید.

فیل یاکوبسن،‌ مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری در راکفورد ایلینویز در این رابطه اذعان داشت که در واقع شما در حال قرض‌گیری برای خرید یک تلفن‌ هستید. تلفن همراه شما ممکن است مشکلات بعدی را هم به همراه خود بیاورد اگر نیاز به سرویس داده گرانقیمت داشته باشید. با این حال راهی برای لغو قراردهای تلفن همراه بدون پرداخت جریمه نخواهید داشت.

راه حل:‌ قراردادها را مجددا بررسی کنید. بسیاری از شبکه‌های وایرلس در حال حاضر خدمات بدون قرارداد نیز ارائه می‌دهند که می‌تواند انتخاب بهتری باشد. این در حالی است که با خرید گوشی تلفن همراه شما باید هزینه ماهیانه اینترنت همراه را نیز درنظر بگیرید. اگر شما هنوز در پی خرید یک گوشی جدید هستید، به‌دنبال یک گوشی ارزان‌تر یا استفاده شده توسط یک فرد مورد‌ اعتماد باشید.

خرید خانه

مشکل: مشخص است که خرید یا ساخت خانه با بدهی همراه خواهد بود. با این وجود، برخی از مردم با اصرار برای خرید مبلمان جدید و یا نوسازی خانه خود را بدهکار می‌کنند.

خرید یا ساخت‌وساز خانه همانند خرید لوازم‌خانگی، مبلمان و یا لوازم الکترونیک حس تازگی برای شما ایجاد خواهد کرد. با این حال، این یک دام است که می‌تواند یک خلاء بدهی ایجاد و خانه رویایی شما را به یک کابوس تبدیل کند.

راه حل: یک بودجه کتبی و مشخص برای ساخت‌وساز و نوسازی خانه اولیت قدم برای دوری جستن از دام بدهی خواهد بود. قدم دوم عمل کردن بر اساس بودجه است. همچنین، خانه موجود خود را بررسی کرده و مسائل پرهزینه آن را در آینده نزدیک برآورد کنید،‌ اگر شما به دنبال آغاز یک پروژه بازسازی نیستید، روی خانه هزینه بالایی نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها