وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد با نظر دولت سوریه برای تعیین سرنوشت سیاسی این کشور به وسیله مردم سوریه موافق است و واشنگتن زمانبندی مشخصی برای ترک قدرت از سوی بشار اسد ندارد.
کد خبر: ۸۷۰۶۴۳
مردم سوریه باید سرنوشتشان را تعیین کنند/ اصراری به برکناری اسد نداریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه المیادین، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: باید موسسات دولت سوریه را حفظ و انتخابات را در حین مرحله انتقالی اجرا کرد.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است: ارتش سوریه یکی از موسساتی است که حفظ آن ضرورت دارد... زمان رفتن بشار اسد نیز در چشم انداز دولت آمریکا هنوز مشخص نیست.

اظهار وزارت خارجه آمریکا درباره نامشخص بودن زمان ترک قدرت در سوریه از سوی بشار اسد مهر تاییدی بر گزارش روز چهارشنبه شبکه آمریکایی فاکس نیوز است که گزارش داد: دولت اوباما انتظار ندارد بشار اسد تا پیش از ماه مارس سال 2017 (حداقل دو ماه بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری باراک اوباما) از قدرت در سوریه کناره گیری کند.

شبکه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد که برآورد آمریکایی ها درباره خروج اسد از قدرت بر اساس طرحی است که در کنفرانس وین (نوامبر گذشته) درباره آن برای برون رفت سیاسی از بحران سوریه توافق شده بود.

بر اساس جدول زمانی این طرح، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سوریه در آگوست 2017 (حدود 19 ماه دیگر) برگزار خواهد شد و حکومتی انتقالی برای اداره کشور در آن دوره تشکیل خواهد شد.

بنابر گزارش رسانه آمریکایی این جدول زمانی مشخص نکرده است که بشار اسد چگونه باید قدرت را ترک کند یا سرنوشت او بعد از کناره گیری از ریاست جمهوری سوریه چه خواهد بود.

این گزارش اشاره می کند که یکی از مهمترین موانع بر سر راه این طرح، تنش جاری بین ایران و عربستان سعودی است هرچند هنوز مشخص نیست تاثیر تحولات مرتبط با این اختلاف تهران و ریاض بر مذاکرات درباره بحران سوریه تا چه اندازه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها