پوتین: اسد باید در انتخابات شرکت کند

پایگاه اینترنتی بلومبرگ گزارش کرد رئیس‌جمهور روسیه در دیدار اخیر خود با وزیر خارجه آمریکا بر مشارکت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در انتخابات 2017 تأکید کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۵۳۵

برخی منابع آگاه اعلام کردند ولادیمیر پوتین در نشست 14 دسامبر در مسکو با جان کری گفته است اسد نباید از کاندیداتوری از انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 سوریه منع شود، زیرا اگر در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند، پیروز ‌می‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، جان کری با این پیشنهاد پوتین موافقت نکرده و ادی واسکز، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده موضع آمریکا همچنان بر این اساس است که اسد باید قدرت را کنار بگذارد.

با این حال جان کری روز 18 دسامبر اعلام کرد آمریکا از تقاضای خود برای کناره‌گیری اسد از قدرت به عنوان پیش‌شرط مذاکرات صلح سوریه عقب‌نشینی می‌کند.

وی به خبرنگاران در نیویورک‌ گفت: ما واقعا به این حقیقت رسیدیم که این تقاضا در حقیقت جنگ را طولانی‌تر و رنج و عذاب مردم را بیشتر می‌کند و در بن‌‌بست ما را به جایی نمی‌رساند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد با پافشاری مسکو بر لزوم شرکت بشار اسد در انتخابات سال 2017، مخالفت واشنگتن با این مسأله در حال کاهش است.

کری بعد از دیدار با پوتین در مسکو اعلام کرد آمریکا بر اسد متمرکز نیست، بلکه بر فرآیند سیاسی متمرکز است. وی تأئید کرد: آمریکا و شرکای ما به دنبال تغییرنظام نیستند. چالش ما همچنان ایجاد شرایطی است که بتوان یک جایگزین به وجود آورد.یکی از مقامات روسی نیز گفته است پوتین به پیشنهاد آمریکا برای شامل کردن جماعت سوری خارج از کشور در بین رأی‌دهندگان رضایت داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها