جام جم آنلاین در گفتگو با سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی کرد:

ترویج ارزش‌های فرهنگی با کمک ظرفیت‌های مردمی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

سیستم آموزشی کشور پاسخگوی تهاجم فرهنگی نیست

حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی گفت: سیستم آموزشی کشور پاسخگوی تهاجم فرهنگی نیست و دانشگاه‌های ما تحت تاثیر فرهنگ غربی هستند، مسئولان به جای شعاردادن عملگرا باشند.
کد خبر: ۸۷۰۴۲۷
سیستم آموزشی کشور پاسخگوی تهاجم فرهنگی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: نفوذ و تهاجم فرهنگی بخش اصلی برنامه غربی‌هاست که در سال‌های اخیر در قالب تبادل فرهنگی تبلیغ می‌شود. غافل از اینکه هدف آنها نفوذ و تخریب فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی است. در این راستا بسیاری از شخصیت‌های کشور تحت تاثیر پیشرفت غرب قرار گرفتند و از اصل موضوع اسلام و انقلاب غفلت کردند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر محتوای دروس علوم انسانی و سیستم آموزشی دانشگاه‌های کشور غربی هستند. طبیعتاً خروجی این دانشگاه با آموزه‌های اسلامی تفاوت خواهد داشت و ما اثرات نامطلوب آن را در جامعه شاهد هستیم. در حالی که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اصلاح سیستم آموزشی تاکید داشتند.

به اعتقاد حسینی، تهاجم فرهنگی بیشترین تغییرات را در سبک زندگی مردم ایجاد کرده به نحوی که مبانی دینی و اسلامی نادیده گرفته می‌شود. مهمترین ابزار تخریب فرهنگی ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند که تهدید اجتماعی محسوب شده و بنیان خانواده را مورد تهدید قرار داده‌اند. این در حالی است که متولیان اجرای برنامه‌های فرهنگی و اسلامی در عمل با مشکل مواجه هستند.

وی با تاکید بر این که اصلاح سیستم فرهنگی کشور به سادگی میسر نیست و نیازمند بسترسازی مناسب و تولید نرم‌افزارها و برنامه‌های آموزشی است، اظهار داشت: متولیان فرهنگی ما باید به اسلام، نظام و رهبری اعتقاد قلبی داشته باشند. پیروی و اطاعت از رهبری به زبان نیست، باید در عمل به آرمان‌های انقلاب وفادار بود. شعار بدون عمل فایده ندارد، باید برنامه های لازم برای نجات فرهنگی کشور عملیاتی شده و سیستم آموزشی کشور اصلاح شود. در نهایت مردم را نسبت به اثرات مخرب ماهواره ها و شبکه‌های اجتماعی آگاه کرد.

نمایندهٔ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت حساس انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: غربی‌ها با تدارکات و تبلیغات گسترده می‌خواهند مردم و کاندیداها را از آرمان‌های انقلاب دور کنند، این مسئله وظیفه متولیان فرهنگی و سیاسی کشور را سنگین‌تر می‌کند. بنابراین اتخاذ راهکارهای مناسب تبلیغی و آموزشی در کنار معرفی توانمندی‌های متخصصان کشور در شرایط فعلی می‌تواند هجمه سنگین دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی نماید.

رضا گلین شریف دینی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها