دزد حرفه‌ای معروف به «گربه» که به‌راحتی از میان نرده‌ها عبور می‌کرد، پس از دستگیری راز سرقت 1.5 میلیاردی از خانه‌های شمال شهر را فاش کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۶
گربه از خانه‌های شمال پایتخت 1.5 میلیارد طلا دزدید

به گزارش جام‌جم، 21 اسفند سال گذشته مردی هراسان با مراجعه به پلیس از سرقت طلاهای همسرش از خانه‌شان در شمال شهر خبر داد. این مرد در شکایتش به پلیس گفت: ساعت 10 صبح برای کاری به سمت سمنان حرکت کردم. ساعت 9 شب سرایدار خانه با من تماس گرفت و گفت در بالکن خانه‌ام باز است. از آنجا که مطمئن بودم در را قفل کرده‌ام سریع به تهران بازگشتم و متوجه شدم سارقان از راه تراس و تخریب قفل، وارد خانه شده و طلاهای همسرم را همراه مقداری دلار به ارزش 20 میلیون تومان به سرقت برده‌اند. در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارق خانه مرد جوان آغاز شده بود، فردای آن روز مرد دیگری با مراجعه به پلیس از سرقت طلاها از داخل خانه‌اش به ارزش هفت میلیون تومان در محله قیطریه خبر داد. با اعلام دومین شکایت در محدوده شمال تهران، ماموران متوجه شدند با سارقان حرفه‌ای منازل روبه‌رو هستند.

عبور سارق از میان نرده‌ها

با گذشت نزدیک به یک ماه از ثبت دو سرقت، 15 فروردین امسال مردی میانسال با مراجعه به کلانتری تجریش از سرقت تمامی اموال باارزش خانه‌اش توسط سارقان ناشناس خبر داد و در شکایتش مدعی شد: 28 اسفند به خارج از کشور سفر کردم. ساعتی قبل وقتی به خانه آمدم متوجه شدم قفل در ورودی تراس خانه تخریب شده و افرادی با ورود به اتاق خواب آنجا را به هم ریخته‌اند. وقتی به محل مخفی کردن طلاها و سکه‌هایم رفتم متوجه شدم مقدار زیادی از جواهرات و سکه‌هایم به ارزش 300 میلیون تومان سرقت شده است. با بررسی دوربین مدار بسته خانه توانستم چهره سارق را که از میان نرده‌ها در حال ورود به خانه بود، ببینم. با به دست آمدن چهره سارق، تحقیقات برای شناسایی او و دو همدست دیگرش که بیرون از خانه مراقب اوضاع بودند آغاز شد.

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان پرونده سرقت از خانه‌های شمال تهران افزوده می‌شد، دوم مرداد امسال مردی با مراجعه به کلانتری قلهک از سه سارق جوان به خاطر سرقت طلاها و جواهراتش شکایت کرد. مرد 46 ساله در شکایتش به ماموران گفت: ساعت 22 امشب وقتی از سر کار به خانه آمدم، متوجه باز بودن در خانه شدم. وقتی به داخل خانه رفتم همه جا به هم ریخته بود. نگران طلاها و سکه‌هایی که در خانه بود، شدم و وقتی سراغ گاوصندوق رفتم متوجه شدم سارقان با باز کردن گاو صندوق 20 پلاک آویز، پنج سرویس طلا، تعدادی گردنبند و دستبند مروارید اصل را به ارزش 400 میلیون تومان به سرقت برده‌اند. خانه من دوربین مدار بسته دارد. با بررسی دوربین‌ها مشخص شد، در این سرقت نیز یکی از سارقان از میان نرده‌ها وارد خانه شده بود.همزمان با افزایش تعداد شاکیان به هشت نفر و ارزش اموال سرقتی به بیش از 5/1 میلیارد تومان، تحقیقات ماموران برای شناسایی سارقان آغاز و تصاویر آنها برای پلیس‌های آگاهی تمام کشور ارسال شد.

دستگیری گربه

در حالی که هیچ سرنخی از اعضای باند سارقان خانه‌های ویلایی شمال کشور وجود نداشت، 24 آذر امسال ماموران پلیس همدان اعلام کردند، عامل اصلی سرقت از خانه‌های شمال تهران را در این شهر دستگیر کرده اند که متهم 20 ساله به نام محسن معروف به «محسن گربه» به تهران منتقل شد.

متهم 20 ساله در بازجویی‌ها با قبول اتهام سرقت از خانه‌های شمال شهر گفت: از سه سال قبل به تهران آمدم و در غرب تهران در یک مغازه ساندویچی مشغول کار شدم. بهمن سال گذشته دو پسر جوان چند بار برای خوردن غذا به مغازه آمدند که کم‌کم با آنها دوست شدم. چند باری با این دو به تفریح رفتم که یک روز وقتی در حال دویدن بودیم، من از میان نرده‌های پارک رد شدم. آنها با مشاهده این صحنه تعجب کردند. آن روز با اصرار آنها، عنوان کردم به خاطر نرمی استخوان‌هایم به‌راحتی می‌توانم از میان نرده‌ها عبور کنم و به همین خاطر به محسن گربه معروف هستم. آنها سپس پیشنهاد سرقت از خانه‌های ویلایی شمال شهر را دادند. من هم به خاطر مشکلات مالی، پیشنهادشان را قبول کردم. از اسفند سال گذشته با پراید من در شمال شهر پرسه می‌زدیم و خانه‌هایی را که برق آنها خاموش بود و کسی در خانه نبود، شناسایی می‌کردیم. بعد از شناسایی خانه‌ها من از بالای دیوار وارد خانه می‌شدم.

بعد از سرقت، فرهاد اموال را می‌گرفت و به هرکدام سهم می‌داد. با سهم خود یک خودرو خریدم و بقیه آن را در بانک پس‌انداز کرده و سود آن را می‌گرفتم. با اعتراف متهم به سرقت میلیاردی از خانه‌های شمال شهر او با دستور علی وسیله ایزدموسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت بازداشت و تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری‌اش آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها