تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۱۱ دی اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۶۸۷۵۶
دایی پنجمین مربی تاثیر گذار دنیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ امروز رخ داده است ، می پردازیم.

۱۱ دی ۹۰، مهدوی کیا ، پس از ۱۳ سال به پرسپولیس بازگشت. رویانیان که به هواداران پرسپولیس قول داده بود که مهدوی کیا را به پرسپولیس بازگرداند ، به قولش عمل کرد و توانست دنیزلی را برای بازگشت کاپیتان سابق تیم ملی راضی کند. مهدوی کیا چهار سال قبل در چنین روزی اولین جلسه تمرینی خود را با پرسپولیس پشت سر گذاشت و در یک دیدار دوستانه با آرمین قزوین ، توانست یک گل از شش گل پرسپولیس را به ثمر برساند.

سایت فیفا با پایان یافتن سال ۲۰۰۸، در نظرسنجی ای که از کاربران خود داشت ، این سوال را مطرح کرد که کدام یک از مربیان شما را بیشتر تحت تاثیر قرار دادند که در این نظرسنجی علی دایی سرمربی وقت تیم ملی ایران ، پنجم شد. لوییس آراگونس ، سرمربی اسپانیا اول شد ، حسن شهاتا سرمربی مصر دوم، کارلوس دلوس کوپوس سرمربی السالوادور سوم و جراردو مارتینو سرمربی پاراگویه چهارم شد.

سردار آزمون، مهاجم جوان تیم ملی کشورمان ۱۱ دی ۱۳۷۳، به دنیا آمد. این بازیکن ترکمن ، در سال ۱۳۹۱، از سپاهان به روبین کازان روسیه رفت و از آن زمان در فوتبال ایران شناخته شد. وی هم اکنون در رستوف روسیه بازی میکند. آزمون سابقه بازی در اکثر رده های سنی تیم ملی را دارد و در تیم ملی بزرگسالان نیز ، ۱۴ بازی انجام داده است.

یک ژانویه ۱۹۲۳ ، تیم ملی مکزیک اولین بازی خود را انجام داد و توانست با نتیجه سه بر دو ، گواتمالا را شکست دهد. این مسابقه را سفیر مکزیک در گواتمالا هماهنگ کرده بود . آن زمان مکزیک هنوز فدراسیون فوتبال نداشت.

یک ژانویه ۱۹۹۰، آندراس تام، با پیوستن به باشگاه لورکوزن به اولین بازیکن در آلمان شرقی تبدیل شد که به یک تیم از آلمان غربی رفته است. آن زمان لیگهای آلمان غربی و شرقی از هم جدا بود و هیچ بازیکنی بین آنها رد و بدل نمیشد تا اینکه تام این کار را انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها