رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

اگر حماسه 9 دی نبود، بساط فتنه جمع نمی شد

دادستان کل کشور: دست قدرت الهی از غیب، مردم را در روز 9 دی به صحنه آورد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵۲

در مراسم رونمایی از کتاب «حماسه 9 دی» که به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است، دادستان کل کشور ضمن تشریح وقایع مختلف فتنه 88، روز نهم دی را دست قدرت الهی از غیب توصیف کرد که مجرایی طبیعی پیدا کرد و مردم را به صحنه آورد.

انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه سالروز رویداد تاریخی 9 دی، کتابی درباره فتنه 88 مشتمل بر بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب در این‌باره منتشر کرد. در مراسم رونمایی از این کتاب که در محل دفتر ساختمان دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای برگزار شد، حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، علیرضا مختارپور معاون نشر موسسه، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، مهدی فضائلی مدیر انتشارات سروش و جمعی دیگر از پژوهشگران حضور داشتند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در این مراسم با اشاره به فتنه 88 عنوان کرد: تفاوت اساسی این ماجرا با تمامی توطئه‌هایی که دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه ما داشته است، در این بود که در این ماجرا دشمن حس کرد در این کشور جای پایی دارد و می‌تواند با آن جای پا، دشمنی خود را عملی کند. به همین خاطر معتقدیم آنها که در ماجرای فتنه 88 دشمن را امیدوار کردند گناه نابخشودنی دارند؛ زیرا دشمن قبل از آن مایوس شده بود و دوباره امیدوار شد که بتواند کاری انجام دهد.

به گزارش مهر، او در ادامه با اشاره به حضور دشمن شناسانه و بابصیرت مردم در حماسه 9 دی که منجر به ختم فتنه 88 شد، عنوان افزود: طرح دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و درخواست ابطال آن، صدور بیانیه‌های متعدد، اردوکشی‌های خیابانی، ناامن‌سازی کشور، حمله به مراکز انتظامی و نظامی و نیز تلاش برای مستندسازی این دروغ، تنها بخشی از ابعاد این فتنه است که با حضور دشمن شناسانه و با بصیرت مردم نقش بر آب شد و تا الان نیز هیچ سند قابل توجه حقوقی برای اثبات این ادعاها ارائه نشده است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: در همان روزهای اول ماجرا، رهبر معظم انقلاب تمامی مسئولان ستادهای انتخاباتی را به حضور خواستند و به آنها گفتند اسنادشان را برای ادعایشان ارائه کنند اما آنها تنها به این بسنده کردند که بگویند فضا این گونه ساخته شده بود.

رئیسی در همین زمینه به برخی اتهامات اشاره کرد و گفت: افرادی را به کشتن مردم و برخورد با آنها متهم کردند؛ اما بررسی‌ها نشان داد فردی که گفته می‌شد کشته شده و حتی برایش ختم گرفتند و برخی سیاسیون در آن مراسم شرکت کرده‌اند، اساسا زنده بوده است.

دادستان کل کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 88 عنوان کرد: در همان سال رهبری این هشدار را داد که عده‌ای می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند و اشاره کردند به این که انتخابات ایران نمایشی نیست و نماد مراجعه حقیقی به قانون است.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات مبنی بر این که نباید دشمن را به طمع انداخت، گفت: آنچه پس از انتخابات سال 88 دیدیم، نسخه‌ای بود از اتفاقی که در کشورهای دیگر و با هدف شکل‌گیری انقلاب‌های مخملی و در راستای پروسه جنگ نرم شکل گرفته بود. نشانه‌های غیرقابل انکاری در این زمینه رویت شده است. در همه آن کشورها آغاز ماجرا انتخابات بود و به تدریج مساله تغییر می‌کرد. در سال 88 نیز در ایران آغاز قضیه با انتخابات بود اما بعد از آن اصل نظام و اصل ولایت فقیه مورد سوال قرار گرفت. در حالی که در کشور ما خط امام شاخص ماست و رهبری نیز همیشه با توجه به قانون از رای مردم و جمهوریت نظام دفاع کرده و گفته اند باید مرزبندی ما با دشمن تعیین شود و این دقیقا همان کاری بود که آقایان نکردند؛ یعنی مرزهایشان با ضد انقلاب را روشن نکردند.

رئیسی ادامه داد: در چنین فضایی وقتی مردم دیدند مساله و نوع شعارها سراغ اصل نظام رفته و ارزش‌هایی را هدف قرار داده که آنان به خاطرش فرزندانشان را قربانی کرده‌اند، بدون بخشنامه و اراده وارد میدان شدند. بر همین اساس بر این باوریم که 9 دی یک اراده ملی بود که بر اساس آن همه آنهایی که به افراد مختلف رای داده بودند، حضور یافتند. اراده پولادین مردم، بصیرت و دشمن‌شناسی آنها بود که در 9 دی ظهور کرد و دست قدرت الهی از غیب، مجرایی طبیعی پیدا کرد و مردم را به صحنه آورد؛ حضوری که با یک عصبانیت زائد الوصف نسبت به فتنه گران همراه بود. این در حالی بود که برخی دست دشمن را می‌دیدند اما کماکان اطلاعیه صادر می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها