عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین شغل وظیفه مسئولان و وزرا است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۹
بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، موید حسینی صدر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت گفت: رئیس جمهور و دولت محترم! بابت کنترل تورم و موفقیت در عرصه دیپلماسی و ایجاد امید در جامعه و تلاش برای اجرای قانون اساسی که میثاق ملی ماست از شما تشکر می‌کنم اما توجه کنید رکود همه را مستاصل و بیکاری جوانان را مضطرب کرده است.

وی ادامه داد: بیش از 6 میلیون بیکار در ایران وجود دارد، در اصل 28 قانون اساسی آمده که هر فرد حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مسائل عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند، بنابراین دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه شغل افراد جامعه را تامین کند. تامین شغل وظیفه مسئولان و وزرا است، آدرس غلط ندهید، مردم را درست راهنمایی کنید، دولت باید برای جوانان شغل ایجاد کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره خاطر نشان کرد: در کنار رکود سخت اقتصادی و عدم حمایت از صنایع دستی مثل فرش بافی، سیاست‌های غلط اقتصادی مثل واردات خشکبار به خصوص تخمه آفتابگردان، ضعف در مدیریت برخی دستگاه‌ها مثل تولید دخانیات داخلی یا صنایع چرم و تعطیلی صنایع معدنی، مشکل بیکاری را تشدید کرده است که وزرا مخصوصا وزرای کار و صنعت به این موضوع توجه و کاردانی خود را نشان دهند.

حسینی صدر همچنین به برخی مشکلات مرزی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: مجال کار از مردم مناطق مرزی گرفته شده و فقط سرمایه داران گردن کلفت تجارت می‌کنند و برخی پروژه‌ها برای تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات یا شروع نمی‌شود و یا به بهره برداری نمی‌رسند.

وی در پایان تاکید کرد: این دو ماه انتخابات تمام خواهد شد، استقبال مردم هم شورانگیز و خوب است، اما مواظب رفتارمان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها