آیا ریاست جمهوری ترامپ پیروزی بزرگی برای پوتین است

"دونالد"، تک دلِ "ولادیمیر"؟!

رییس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی بحران سوریه و برخی مسائل دیگر را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۸۶۶۷۵۳
تماس نتانیاهو با پوتین پس از شهادت سمیر قنطار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی به بررسی مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه و همکاری‌های دوجانبه از جمله هماهنگی در زمینه تلاش علیه تروریسم پرداختند.

کرملین اعلام کرد که تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو به ابتکار طرف اسرائیلی انجام گرفته است.

پوتین در این تماس تلفنی بر اهمیت ادامه مذاکرات در چارچوب سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه تاکید کرد. رییس‌جمهوری روسیه مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه را امری ضروری دانست.

پوتین در گفت وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» به صراحت اعلام کرد که باید با تروریست های داعشی مبارزه کرد و روسیه به این اقدامات خود در منطقه به ویژه سوریه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه در این گفت و گو که شامگاه سه شنبه صورت گرفت، بر عزم مسکو برای ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی و افراطی فعال در سوریه و اهمیت چنین مبارزه ای از سوی سایر بازیگران خارجی تاکید کرد.

این اولین تماس تلفنی میان دو مقام اسرائیل و روسیه بعد از ترور سمیر قنطار است که روز شنبه در حمله هوایی اسرائیل در جرمانه سوریه به شهادت رسید.

عربستان مسئول کشتار غیرنظامیان در یمن

کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر، عربستان سعودی و همپیمانانش را مسئول کشتار غیر نظامیان در یمن دانست.

وی با انتقاد از طرف های درگیر، حملات هوایی عربستان و نیروهای ائتلاف را نامتناسب خواند گفت که این حملات زیرساخت های یمن را نابود کرده است.

کمیسر عالی سازمان ملل همچنین از شورای امنیت خواست تا از تمام توانش برای مهار حملات و رعایت اصول اولیه حقوق بشر دوستانه استفاده کند.

وی افزود: «با نگرانی هرچه تمام تر شاهد ادامه حملات زمینی و هوایی در مناطق با تراکم بالای جمعت غیرنظامی هستیم. همینطور زیرساخت ها به ویژه مدارس و بیمارستان ها توسط همه طرف های مخاصمه نابود می شوند، اما نقش حملات هوایی نیروهای ائتلاف بیشتر به نظر می رسد.»

به گفته سازمان ملل متحد از زمان آغاز حمله نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان حدود شش هزار نفر از جمله سه هزار غیرنظامی و ششصد کودک در یمن کشته شده اند.

گزارش سازمان ملل همچنین نشان می دهد که هشتاد درصد از جمعیت بیست و یک میلیون نفری یمن به طور مستقیم قربانی جنگ شده اند. این گزارش می افزاید که یکی از بزرگترین فجایع انسانی در این کشور در حال شکل گیری است.

توهین جنسی ترامپ به هیلاری کلینتون

دونالد ترامپ پس از استفاده از یک عبارت مستهجن علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، به اعمال تبعیض جنسیتی متهم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در سخنرانی خود در میان طرفدارانش در ایالت میشیگان، با استفاده از کلماتی مستهجن رقیب انتخاباتی دموکرات خود را به تمسخر گرفت.

وی با اشاره به شکست هیلاری کلینتون در برابر باراک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات گذشته، با استفاده از یک کلمه نامناسب گفت: وی می‌خواست پیروز شود اما در انتخابات باخت.

وی پس از استفاده از این کلمه رکیک اعلام کرد، منظورش این است که وی در انتخابات گذشته باخت!

هم چنین این کاندیدای جمهوری خواه در مبارزات انتخاباتی خود علیه کارلی فیورینا، نامزد زن حزبش خطاب به وی اعلام کرد: قیافه‌اش را نگاه کنید! چه کسی به او رای خواهد داد؟!

این اظهارات دونالد ترامپ باعث خشم برخی محافل و رسانه‌ها علیه وی شده است. آنها این نامزد انتخاباتی را متهم به حمله و تبعیض جنسیتی کرده‌اند.

ظریف می‌گوید بپر، کری می‌گوید تا کجا بپرم!

پایگاه اینترنتی بوستون هرالد با اشاره به نامه وزیر خارجه آمریکا به همتای ایرانی‌اش، آن را تسلیم شدن کری در برابر ایران توصیف کرد.

پایگاه اینترنتی بوستون هرالد در یادداشتی نوشت: چه مسئله‌ای در مورد جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، وجود دارد که هر وقت جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می‌گوید «بپر، کری فقط می‌گوید تا کجا بپرم؟»

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در سرمقاله خود نوشت: ایرانی‌ها این بار از یکی از بندهای توافق بودجه‌ای کنگره آمریکا خشمگین شده‌اند، که برای هر کسی که به ایران یا از طریق این کشور سفر می‌کند محدودیتهای تازه‌ای به همراه در می‌آورد. ایران اصرار دارد این محدودیت‌ها، ناقض توافق هسته‌ای است. این جمله‌ای است که ظاهرا موجب نگرانی شدید جان کری شده است.

بنابراین کری با نوشتن نامه‌ای به همتای ایرانی خود، به وی اطمینان خاطر داد کاخ سفید آماده است با در نظر کردن استثناهایی، افراد را از این قانون جدید معاف کند.

در نامه کری آمده است: «من همچنین اطمینان دارم تغییرات اخیر در الزامات روادید، که در کنگره تصویب شده است، به هیچ شکلی مانع از عمل کردن ما به الزامات خود براساس توافق هسته‌ای نمی‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها