رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس:

موفقیت های ارتش سوریه باعث خوشحالی ایران است

دولت مسکو علاوه بر اتخاذ تدابیر امنیتی برای اطمینان از سلامت رئیس جمهوری سوریه در سفر به ایران، به نیروهای ائتلاف درباره عواقب تهدید هواپیمای حامل وی هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۹
سفر اسد به ایران و هشدار روسیه به نیروهای ائتلاف

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، خروجی های رسانه ای منطقه از تصمیم مسکو برای اختصاص چهار فروند جنگنده روسی به منظور همراهی هواپیمای حامل «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سفر به ایران خبر دادند.

در این رابطه روزنامه لبنانی «الدیار» اعلام کرد که مسکو به نیروهای به اصطلاح ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش هشدار داده که به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری هوایی از نزدیک شدن به هواپیمای حامل اسد خودداری کنند.

به گزارش الدیار، دلیل صدور چنین هشداری عبور هواپیمای حامل اسد از حریم هوایی عراق عنوان شده که در حال حاضر شاهد حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی است.

در روز جمعه برخی از رسانه ها از سفر رئیس جمهوری سوریه به ایران در اواخر ماه میلادی جاری (دسامبر) یا اوایل ماه میلادی آینده (ژانویه) خبر دادند.

الدیار به نقل از یکی از منابع اطلاعاتی سوریه دلیل عدم اعلام تاریخ دقیق سفر اسد را به لزوم رعایت مسائل امنیتی نسبت داد.

بشار اسد در ماه اکتبر سال میلادی جاری (۲۰۱۵) نیز در اولین سفر خارجی خود بعد از چهار سال برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به مسکو رفت.

از سویی، «هانگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز دوشنبه اعلام کرد که پکن به زودی میزبان اسد خواهد بود.

به گفته هانگ لی، چین برای بهبود وضعیت سوریه از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نخواهد کرد. این دعوت نیز به همین منظور برای انجام پاره ای گفتگوهای سازنده انجام می شود.

چین از کانادا هوای تازه می‌خرد

به دنبال افزایش آلودگی هوا در برخی شهرهای چین، مردم این کشور مجبور به خرید بطری‌های هوای تازه برای تنفس در مواقع بحرانی شده‌اند.

به گزارش سی ان ان، یک شرکت کانادایی از آغاز صادرات بطری های هوای تازه به چین خبر داد.

شرکت «ویتالیتی ایر» می‌گوید که در عرض 2 هفته شمار بسیاری بطری هوا که در کوه های راکی کانادا پر شده در چین به فروش رفته است.

هریسون وانگ مدیر این اجرایی این شرکت در چین می‌گوید که اکنون ما سفارشات پیش فروش زیادی دریافت کرده‌ایم و میزان فروش ما درحال افزایش است.

به دنبال آلودگی هوای بی سابقه در بعضی از شهرهای شمالی چین مردم این کشور برای مواقع بحرانی بطری هوای تازه می‌خرند تا بتوانند بهتر تنفس کنند. هوای شهرهای شمالی این کشور به ویژه در زمستان به خاطر مصرف بیش از حد سوخت و انرژی غیرقابل کنترل می‌شود. طی روزهای گذشته وضعیت بعضی از این شهرها از نظر آلودگی به وضعیت قرمز رسیده است.

براساس گزارشها، قیمت فروش بطریهای صادراتی هوای تازه کوههای راکی در چین بسته به سایز این بطریها بین 10 تا 20 دلار است.

تجمع سپرده گذاران ثامن‌الحج مقابل مجلس

جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحج در مقابل مجلس تجمع کردند.

تجمع جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحج در اعتراض به مشخص نشدن وضعیت پرداخت مطالباتشان مقابل مجلس است.

این تجمع کنندگان نسبت به سیاست‌های اعمالی از سوی مسئولان بانک مرکزی انتقاد دارند چرا که هنوز وضعیت سپرده‌هایشان مشخص نیست.

اردوغان شریک کشتار مردم عراق و سوریه

نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد که اردوغان با حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در کشتن مردم عراق و سوریه سهیم است.

به گزارش شبکه خبری المسله، نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق در دیدار با رئیس طایفه ارمنی ارتدوکس گفت: نشانه‌های فاجعه علیه ارمنی‌ها امروز در سایه روشی که نظام رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پیش گرفته است، زنده می‌شود؛ اردوغانی که با حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در کشتن مردم عراق و سوریه سهیم است.

وی همدردی خود را با مسئله ارمنی‌ها و ظلمی که به دست سلطنت عثمانی علیه آن‌ها روا داشته شده ابراز داشت و تاکید کرد که این فاجعه نباید دوباره تکرار شود.

مالکی بر لزوم احترام به تمامی طوایف، ادیان و مذاهب به ویژه ارمنی‌ها در عراق و جهان تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها