سخنگوی کاخ کرملین:

آمریکا منتظر پاسخ مسکو باشد

سخنگوی کاخ کرملین در انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در ارتباط با اوکراین هشدار داد، این احتمال وجود دارد که مسکو نیز در صدد اقدام متقابل برآید.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۸
آمریکا منتظر پاسخ مسکو باشد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، مسکو دور جدید تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه روسیه را ادامه موضع غیردوستانه واشنگتن می‌داند و ممکن است در صدد اقدام متقابل برآید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته 34 فرد و نهاد جدید را معرفی کرد که شامل تحریم‌های مرتبط با اوکراین قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدام امروز، از تعهد آمریکا برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین، با حفظ تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید فهرست تحریم‌های آمریکا، شامل اسامی 14 فرد و موسسه‌ای است که تحریم‌های فعلی آمریکا علیه روسیه را دور زده‌اند و یا در یکی از موسسه‌های تحت تحریم، سهام بالای 50 درصد دارند.

سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: این اقدامه موضع غیردوستانه واشنگتن در قبال مسکو است. ادامه موضعی که اثرات مخرب و نابودکننده‌ای در روابط دوجانبه خواهد داشت.

وی افزود: این گونه تصمیمات، تحلیل خواهد شد و اقدامات متقابل احتمالی در نظر گرفته خواهد شد.

بنا بر این گزارش، آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان آنها از سال 2014 تا کنون به این اتهام که مسکو در امور داخلی اوکراین مداخله کرده، چندین دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده‌اند. مسکو بارها و بارها این اتهامات را رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها