مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: از سال ۱۳۸۸ برای متمرکز کردن اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و امکان دسترسی همه مزدوجین به این تسهیلات ، پایگاه اینترنتی ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۸
بانک مرکزی آخرین وضعیت وام ازدواج را اعلام کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی سید علی اصغر میر محمد صادقی درباره اخرین وضع پرداخت این تسهیلات افزود:تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی به ازای هر نفر 30 میلیون ریال و برای متقاضیان مشمول ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران به میزان دو برابر افراد عادی است.

وی گفت: این تسهیلات از محل منابع سپرده های قرض الحسنه بانک ها تامین می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و تسهیل ازدواج و تهیه جهیزیه جهت زوج های جوان، این تسهیلات از محل منابع سپرده های قرض الحسنه بانک ها در نظر گرفته شده و در زمان بازپرداخت هیچ گونه سودی برای آن منظور نمی شود و صرفاً 4 درصد کارمزد برای ارائه خدمات بانکی به این تسهیلات تعلق می گیرد.

وی گفت: پس از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا (در سال 1362 ) و تدوین دستور العمل های اجرایی بر این قانون ، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز از موارد مصرف سپرده های قرض الحسنه ازدواج تعیین شد و پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

میر محمد صادقی افزود: بانک های عامل از 9 بانک در ابتدای راه اندازی سامانه، به 12 بانک در سال 1392، به 21 بانک در سال 1393 و 27 بانک در سال 1394 (تا پایان آبان امسال) رسیده اند. سایر بانک های خصوصی نیز در شرف آموزش و اتصال به سامانه قرض الحسنه ازدواج هستند.

وی گفت: به دلیل کثرت تکالیف قرض‌الحسنه محوله به سیستم بانکی ( طبق قوانین بودجه سنواتی ، سایر قوانین و ....) و کسری منابع قرض الحسنه بانک های فعال در سامانه (نسبت به تکالیف ابلاغی)، متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بعضاً با تاخیر در دریافت تسهیلات مواجه می شوند.

میر محمد صادقی افزود: از ابتدای راه اندازی سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تا کنون بیش از 7.354.793 نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند که از این تعداد 571.776 نفر مربوط به امسال (تا 28.9.1394) است.

وی افزود: تا تاریخ 28.9.1394 به تعداد 436.146 نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج بوده اند که از این تعداد 231.944 نفر تعیین شعبه شده و در حال طی مراحل دریافت تسهیلات هستند و پیش بینی می شود این افراد تا پایان امسال تسهیلات خود را دریافت کنند.

میر محمد صادقی گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه تا تاریخ 28.9.1394 مبلغ 197 هزار میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است. و پیش بینی می شود تا پایان امسال این مبلغ به حدود 2.202 هزار میلیارد ریال بالغ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها