روسیه با 50 ناو در دریای خزر رزمایش مقابله با حملات رادیواکتیو برگزار کرد

قدرت نمایی روسیه در برابر غرب

در شرایطی که آمریکا و متحدان غربی و اروپایی اش در دریای مدیترانه و سیاه اقدامات خود را علیه روسیه متمرکز کرده اند، مسکو برای قدرت نمایی خود در برابر غرب، با 50 فروند ناو و کشتی پشتیبانی در دریای خزر رزمایش ضد رادیواکتیوی برگزار کرد.
کد خبر: ۸۶۳۰۲۶
قدرت نمایی روسیه در برابر غرب

این رزمایش دارای ابعاد بسیار گسترده بود و همه واحدهای ناوگان نظامی روسیه در دریای خزر در آن شرکت کردند.

دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی فدرال جنوب روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: رزمایش دو روزه ناوگان دریای خزر در چارچوب اقدامات برای آمادگی رزمی ناوگان دریایی روسیه برگزار شده است.

در این رزمایش 50 ناو جنگی از جمله رزمناوهای تاتارستان و داغستان و ناوهای موشک انداز گراد سویاژسک و اوگلیچ شرکت داشتند.

خدمه ناوهای شرکت کننده در رزمایش، تاکتیک های مختلف برای مقابله با حملات شیمیایی، رادیواکتیوی و هوایی را انجام داده و در شرایط حملات دشمن اقدامات برای مقابله را تمرین کردند.

این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که روسیه با کشورهای غربی بر سر مساله سوریه درگیرتنش های شدید شده و آمریکا در راس اردوگاه غرب سعی دارد از راه های مختلف مسکو را برای پذیرش شرایط خود برای حل بحران سوریه تحت فشار قرار دهد.

واشنگتن در راس اردوگاه غرب در شرایط کنونی علاوه بر فشار بر مسکو در سوریه و دریای مدیترانه، سعی دارد در دریای سیاه نیز عرصه را بر این کشور تنگ کنند.

در راستای اجرای این سیاست آمریکا در دو روز اخیر در دریای سیاه با مشارکت ترکیه، اوکراین و رومانی متحدان خود در این منطقه رزمایش برگزار کرد.

رزمایش روسیه در دریای خزر پاسخی به این اقدام بوده و در واقع مسکو از این طریق آمادگی رزمی خود را به رخ رقیبان ژئوپلیتیک خود کشاند.

رزمایش مشترک آمریکا و کشورهای حوزه دریای سیاه با عنوان «پاسکس» روز یکشنبه آغاز و امروز سه شنبه به پایان رسید و در آن علاوه بر واحدهای دریایی، چندین فروند هواپیما و بالگرد نظامی نیز شرکت کردند.

هدف از برگزاری این رزمایش، تمرین همکاری ها در چارچوب برنامه های تاکتیکی چندملیتی مطابق استانداردهای ناتو اعلام شده بود.

به گزارش رسانه های روسی، یک فرمانده ناو آمریکایی «آرلی بروک» که از طرف این کشور در رزمایش پاسکس شرکت کرد، گفت که در این رزمایش راه های کمک و تقویت اوکراین برای مقابله با شبه نظامیان روس تبار مورد حمایت روسیه و سرکوبی آنها تمرین شد.

مسکو همچنین رزمایش مقابله با سلاح کشتار جمعی در دریای خزر را برای آمادگی در برابر حملات تروریستی احتمالی برگزار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها