مرد جوان که برای انتقام از دوست قدیمی خود دو سارق اجیر کرده بود، نمی‌دانست دوربین‌های مداربسته تصویر او را در کنار دزدان ضبط کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۴
سناریوی شوم برای دوست قدیمی

به گزارش جام‌ جم ، اوایل آذر امسال مردی جوان با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت، از دزدیده شدن گوشی گرانقیمتش و سه میلیون تومان پول نقد توسط دو سارق خشن در محله یافت‌آباد خبر داد.

مرد 32 ساله به نام رسول در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: شب گذشته همراه دوست قدیمی‌ام امین برای صحبت به پارکی در محله یافت‌آباد رفته و مشغول گفت‌وگو شدیم. دقایقی بعد دو پسر قد بلند که با کلاه نقابدار صورتشان را پوشانده بودند، به سمت ما آمدند و با تهدید چاقو گفتند تلفن همراه و پولمان را به آنها بدهیم.

مرد 33 ساله اضافه کرد: وقتی در برابر خواسته آنها مقاومت کردم، چند ضربه محکم به سر و صورتم زدند. آنها حدود پنج دقیقه مرا با دسته چاقو و مشت و لگد می‌زدند و با سرقت گوشی تلفن همراهم که سه میلیون تومان می‌ارزید، سه میلیون تومان پول نقد و مدارک شناسایی‌ام از آنجا فرار کردند. دو سارق خشن سپس اموال دوستم را هم سرقت کردند.

با اعلام شکایت مرد جوان، ماموران پلیس آگاهی تحقیقاتشان را برای شناسایی سارقان خشن آغاز کرده و در نخستین گام، پس از بررسی محل توانستند دوربین مداربسته ساختمان روبه‌روی پارک را که صحنه سرقت را ضبط کرده بود پیدا کنند. با دریافت فیلم، مرد مالباخته برای شناسایی سارقان به اداره پلیس فراخوانده شد، اما وقتی فیلم را دید، شوکه شد و دوستش امین را کنار سارقان مشاهده کرد. امین بعد از سرقت بدون توجه به دوربین مداربسته در حال صحبت با سارقان بود و اموال دزدی را از آنها گرفت.

با شناسایی چهره امین 30 ساله، او با دستور بازپرس پرونده بازداشت شد. متهم در جلسه بازپرسی با قبول اتهام طراحی نقشه سرقت از دوست قدیمی‌اش، گفت: من و رسول از بچگی با هم بزرگ شدیم، اما بعد از دبیرستان آنها خانه‌شان را تغییر داده و دیگر خبری از او و خانواده‌اش نداشتم. بعد از ده سال بی‌خبری از دوست قدیمی‌ام، پنج ماه قبل به صورت اتفاقی او را در خیابان دیدم. متوجه شدم او هم مانند من ازدواج کرده است. تصمیم گرفتیم با هم رفت و آمد خانوادگی داشته باشیم. در این مدت من بیشتر اوقاتم را با رسول می‌گذراندم تا این‌که متوجه شدم همسرم تمایلی به رفت و آمد خانوادگی با دوست قدیمی‌ام ندارد.

وی اضافه کرد: وقتی علتش را پرسیدم، ادعا کرد نگاه‌های سنگین رسول او را آزار می‌دهد. وقتی همسرم موضوع را گفت تصمیم به انتقام از دوست قدیمی‌ام گرفتم. به‌همین دلیل با اجیر کردن دو سارق با پرداخت یک میلیون تومان و طراحی نقشه، از آنها خواستم مرد جوان را گوشمالی دهند. براساس نقشه‌ام قرار شد رسول را به پارک ببرم و دو پسر سارق به ما نزدیک شده و پس از ضرب و شتم او و سرقت اموال از محل فرار کنند. برای این‌که دوستم به موضوع شک نکند، از سارقان خواستم مرا نیز بزنند و اموالم را سرقت کرده سپس بازگردانند. بعد از سرقت، تلفن همراه و کارت شناسایی و پول‌های دوستم را از آنها گرفتم غافل از این که همان لحظه دوربین پشت پارک تصویر من و سارقان را ضبط کرده و رازم فاش شده است.

با اعترافات مرد 30 ساله او با دستور علی وسیله ایزد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت بازداشت شد و تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقاتشان را برای دستگیری دو سارق اجیر شده آغاز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها